Sajtóközlemény, azonnal közölhető:

A Gemius-Ipsos konzorciumot választotta a dkt13 Döntőbizottság

Budapest, 2012. május 15. - Az IAB Hungary és a MAKSZ közös Döntőbizottsága a Gemius - Ipsos konzorciumot jelölte meg a DKT13 projekt nyerteseként, és ennek következtében ezzel a konzorciummal kezdi meg a digitális közönségmérés-szolgáltatásról a tárgyalásokat.

A MAKSZ és az IAB Hungary által szervezett, Máth András (Ringier és IAB kutatói munkacsoport vezető) vezetésével megvalósított Digitális Közönségmérési Tender 2013 (DKT13) projekt eredményesen lezárult. A Döntőbizottság a mai napon egyhangúan a Gemius-Ipsos konzorciumot jelölte meg a DKT13 nyertesének, ezért vele kezdi meg a 2013 és 2017 közötti szerződés részleteinek tárgyalását. A szolgáltatást a későbbiekben megrendelő konzorcium megalakításához vezető tárgyalásokat a következő hónapokban folytatják le a médiatulajdonosok és ügynökségek. Az iparági konzorciumhoz eddig több mint 25 vállalkozás csatlakozott, az IAB-MAKSZ várja további tagok jelentkezését.

A kutatási tender 2011 őszén készült el több mint 10 vállalat szakértőinek együttműködésével. A pályázati anyagot a Döntőbizottság 2011. december 5-én tette elérhetővé a kutatók számára. A pályázati anyagot 7 kutatóintézet vette fel, és végül 3 konzorciumi ajánlat érkezett a február 13-ai határidőre. Az alapos, minden részletre kiterjedő ajánlatok értékelésével megbízott Szakértői Bizottság javaslata alapján a Döntőbizottság február végén az Gemius-Ipsos és a GfK-Medián konzorciumokat hívta meg a második ajánlati körbe, ahol személyes prezentációkon mutathatták be az ajánlatukat március 6-án. A személyes találkozón feltett szakmai és üzleti kérdéseket március végén írásban válaszolták meg a kutatók, aminek eredményeképp a Döntőbizottság április elejére egy harmadik ajánlati körre kérte fel a kutatókat.

A folyamatban a Döntőbizottság és kutatók közösen arra törekedtek, hogy a szolgáltatási portfólió és a vállalási árak minden potenciális megrendelői csoportnak elérhetőek legyenek, éppen ezért még április végén is tartottak a tárgyalások. Az utolsó (ötödik) ajánlati szakasz ért véget 2012. május 14-én, aminek eredménye a mostani döntés.

A 2013 januárjától induló kutatás egyszerre szolgálja ki valamennyi digitális médium mérési szükségleteit, így egy forrásból lehet majd megismerni a hazai és külföldi oldalak webes, mobilos és videós forgalmát és az egyes oldalak közönség-összetételét. A kutatás eredményeitől azt várják a megrendelők, hogy az interaktív hirdetési piactér sokrétű, stabil, folyamatosan elérhető, megbízható adatokhoz jut a következő 5 évben.

 

A Döntőbizottság tagjaként dolgozott: Barnóth Zoltán (MEC Interaction), Dely Tamás (HVG), Domokos Szilárd (Sanoma), Erős Attila (Fastbridge), Kovács Nándor (Kirowski Isobar), Novák Péter (IAB-Origo), Steff József (Sanoma), Szabó Ákos (Adaptive Media), Szabó Erik (Carnation), Ziegler Gábor (CEMP).

A Szakértői Bizottság tagjai voltak: Darvas Péter (Origo), Földi Kata (Axel Springer), Jobbágy Tamás (MEC Interaction), László Katalin (R-Time), Mechler János (Aegis), Nagy Tamás (Omnicom Media Group), Sasvári Gabriella (Sanoma), Somogyi Péter (EvoMedia).

Az IAB Hungary és a MAKSZ ezúton is köszönetét fejezi ki valamennyi résztvevőnek és az őket delegáló cégeknek a több mint féléves időszakban nyújtott elkötelezett és alapos munkáért.


További információ:

 

MÁTH András, DKT13 projektvezető

Email: andras.math@ringier.hu

Mobil: +36 70 338 0238

 

SOMOGYI Endre, IAB Hungary ügyvezető

Mobil: +36 20 333 29333

Email: endre@iab.hu

www.iab.hu

twitter.com/IABHungary

Kerti Attila, a MAKSZ online szekció elnöke

Mobil: +36 70 3180380

Email: attila.kerti@maximize.hu

www.maksz.com

 


MAKSZ (MAGYARORSZÁGI KOMMUNIKÁCIÓS ÜGYNÖKSÉGEK SZÖVETSÉGE)

 

A MAKSZ speciális, az ügynökségek működését elősegítő érdekképviseleti tevékenységet lát el, valamint ehhez kapcsolódó projekteket menedzsel immár 1995 óta. A Szövetség tagjai – a szigorú belépési kritériumrendszer alapján - a hazai marketing-kommunikációs szakmában minőségi munkát végző reklám-, média-, BTL- és online ügynökségek. A MAKSZ tevékenységével – végső soron - a hazai marketing-kommunikációs iparág fejlődését segíti elő, szorosan együttműködve a hazai és nemzetközi társszövetségekkel.

 

A szervezet tevékenységi köre kettős:

  1. Többszintű érdekképviseleti tevékenység (pl. szakmai lobby, tenderkoordináció, továbbképzések, szakmai fórumok, kutatások, belső felmérések, információs adatbázisok, jogi tanácsadás, együttműködő partnerek kiválasztása, stb.).
  2. Szakmai vállalkozási tevékenység (pl. Arany Penge Kreatív Reklámfesztivál, Ifjú Penge Reklámverseny, EFFIE Reklámhatékonysági Verseny és Konferencia, stb.)

 

IAB Hungary

 

Az IAB Hungary a Magyar Reklámszövetség keretein belül 2008 novemberében létrejött szakmai szervezet, mely a nemzetközi Interactive Advertising Bureau (IAB) hazai képviselője, az IAB Europe tagja. A szervezetet 46 cég alapította, köztük ügynökségek, kiadók, kutatócégek, hirdetők és egyéb az online hirdetési piacon tevékenykedő szolgáltató cégek. A szervezetnek jelenleg 65 tagja van.

 

A szervezet céljai:

  1. A szervezet célja az online, interaktív, digitális marketing és reklámeszközök és megoldások ismertségének, használatának és elfogadottságának növelése.
  2. A digitális marketing iparág fejlesztése, a digitális média további erősítése.
  3. Szakmai érdekképviselet és érdekérvényesítés hazai és nemzetközi fórumokon, üzleti, társadalmi és kormányzati szervezetekben.
  4. Egy iparági „közös hang” megteremtése, a piaci szereplők, szakmai szervezetek, szakmai sajtó, szakhatóságok irányába való folyamatos, hiteles kommunikáció.