Gary Vaynerchuk hamarosan Zágrábba érkezik az IdejaX reklámfesztiválra

2011. május 26. és 27. Zágrábban, a HURA (a horvát reklám ügynökségek egyesülete) és az IAB Croatia (Interactive Advertising Bureau Croatia) szervezésében kerül sor az IdejaX www.idejax.com kétnapos reklámfesztivál megrendezésére.

A fesztivál célja a szunnyadó reklámpiac felpezsdítése, motiválása és ösztönzése a további fejlesztések irányában.

A fesztivál szakmai része mellett, melyben tekintélyes marketing nevek tartanak előadásokat, két nemzeti versenyre is sor kerül majd a legjobb reklámkampány megszerzésére.

Csütörtökön, május 26-án kerül sor a Mixx díjak kiosztására is, amit az IAB licenc szerint rendeznek, és ahol mindegyik pályázat automatikusan részt vesz az Európai Mixx versenybe, de megválasztják a legjobb márkanévre és az új termékek vagy szolgáltatások bevezetésére irányuló digitális marketing kampányt is, továbbá díjazni fogják az eladási akciókra és közvetlen érdeklődések megteremtésére készített legjobb digitális kampányt, valamint a legjobb integrált (online + offline) kampányt is.

Ezen kívül, megválasztják a legjobb kampányelemeket is, amilyen az online hirdetés, mikro site és korporatív site.

Pénteken lesz műsoron az X díj kiosztása, ami abban különbözik az eddigiektől, hogy ez most „media neutral” lesz, tehát nem a legjobb TV klipet választják meg, hanem minden egyes iparág kampányeleme részt vesz benne, mint pl. a telekommunikáció, autóipar stb.

Az említetteket két esti fogadás, kiállítás a legjobb alkotásokból, valamint számos műhely és prezentáció követi majd.

A fesztivál szakmai része két teremben zajlik majd párhuzamosan. A főteremben a „nagy” marketinggondolkodók és motiválók tartanak előadást, mint pl. Gary Vaynerchuk, akit a társadalmi média legnagyobb varázslói közé sorolnak (Social Media Sommelier), és aki az internet segítségével, különöses a társadalmi médiát kihasználva, 5 év alatt megnövelte a családi borvállalkozást 4 millióról 60 millió dollárra. Gary szintén a 2009-es Cruhs it! könyv szerzője is, ami a New York Times és a Wall Street Journal bestseller listáján is szerepel. Az új könyve, a „Thank You Economy“ csak nemrégiben került piacra, ám máris egyike a legkeresettebb címek közt szerepel az Amazon könyvkereső portálján.  Azoknak, akik a marketing iparágban tevékenykednek, bizonyára már ismerősen cseng a Crispin Porter + Bogusky marketingügynökség neve, azon belül is a kiváló Ari Merkin kreatív igazgató neve, aki ott az IKEA, a Mini Cooper és sok más ismert márkanév kampányán dolgozik, de szintén népszerű az egyik legnagyobb virtuális kampánya is, a világhírű „Elf Yourself“ kampány. Ez a kampány megszerezte az összes, legtekintélyesebb fesztivál díját, a Cannes-től és a Clio-tól az Effies-ig. Ari az egyetlen olyan alkotó a világon, aki egy év alatt tizenhárom One Show Pencils díjjal is büszkélkedhet. Rajta kívül Marc Lewis is előadóként vesz részt ezen a fesztiválon. Ö annak a Londoni kommunikációs iskolának a dékánja, amelyet John Gillard marketingguru alapított még 1985-ben, és ami a legjobb választást jelenti azok számára, akik szeretnének karriert szerezni a reklám szakmában.  Marc maga mögött tud egy olyan internet kampányt, amit 2000-ben 20 millió fontért sikerült eladnia. Ezek után teljesen átadta magát a mobil forradalomnak és az egyetlen olyan vállalkozó volt, aki ugyan abban az évben két különböző kampányáért kapott Red Herring 100 díjat.

Mindkét díjat a mobil iparban alkalmazható technológiai innovációért szerezte.  A fesztiválon látható és hallható lesz majd Gerd Leonhard is, Media Futurista, aki egyben a The Futures ügynökség ügyvezető igazgatója is. Gerd az új trendek egyik előjárójának tekinthető az online vásárlás, társadalmi média, online hirdetések, mobil szolgáltatások, TV és Rádió 2.0 területén, a vásárlói szokások és mozgások, marketing és márkanevek területén, valamint a jövő generációs üzleti modellek, kommunikációk és technológiai iparágak digitális tartalmának és fejlesztésének területén.

Megszólalnak majd a további előadók is:

Steve Walpole,  a "Clark McKay & Walpole" ügynökség volt kreatív igazgatója, aki 26 évet töltött a direkt marketing területén, ebből 19-et kreatív igazgatóként. Mielőtt belépett volna 1996-ban a „CMW”-be, egyike volt a "GGT Direct Advertising" és a "Lowe Direct" ügynökségek alapítójának.

Doug Harris fejlesztette ki a konkurenciával való versenyt úgy, hogy ne a költségvetés nagyságával, hanem kreativitással és innovatív hozzáállással sikerüljön legyőzni őket. Egyedi képességgel sikerült összehangolnia a tervezett tartalmak igényeit az értékesítéssel.  Több mint 25 évet töltött a marketing szakmában, és irigylésre méltó ügyfélkörrel rendelkezik az elektronikus médiákban szerte a világon. Számos díjjal és szakmai elismeréssel büszkélkedhet.

Helge Tennø, blogger és tervező a legnagyobb norvég marketing ügynökségben, amely a Scandinavian Design Group (tagja a McCann Worldgroup-nak). Gazdag karrierje során számos márkanevet készített a legnagyobb norvég társaságok és intézmények részére. 2010-ben a Norvég Interaktív Marketing Egyesület (IAB) tiszteletbeli díjának büszke tulajdonosa lett.

A fő program mellett párhuzamosan folyik majd a nem kevésbé sikeres marketing nevek, mint pl.  Vuk Ćosić a szlovén Casa Sensitive-ből , Clark Parsons, a Berlin School of Creative Leadership igazgatója, és sok más érdekes előadó felsorakoztatása is.

És ez mind nagyon kedvező áron, mivel az Ideja-X célja hogy minél több embert ösztönözzön az iparból.

Jan Jilek (az IAB Croatia elnöke) kijelentette: „Célunk felébreszteni álmából a válsággal lelassult piacot, és ösztönözni azt a további növekedésre és fejlődésre, ám ezt csak úgy tudjuk elérni, ha sikerül motiválnunk a fesztivál minden egyes résztvevőjét, és ezt a nekik készült program segítségével fogjuk megvalósítani”.

Slaven Fischer (a HURA elnöke): „Az X-Ideja a legjelentősebb marketingesemény Horvátországban, ilyen kiváló előadók koncentrációja még nem volt tapasztalható ebben a régióban. Mindegyik előadó kiváló szaktekintély a maga területén, tekintélyes vállalkozó és ragyogó motiváló szónok. Azzal a feladattal jönnek, hogy felvegyük a harcot az egykedvűség ellen”.

Vissza az IAB.hu hírek oldalra