Az IAB Europe két új, programmatic témában készített kutatásának eredményét is bemutatta a 2018 szeptemberében rendezett kölni Digitális Marketing Expo és Konferencia (DMEXCO) keretében.
Az első az Attitudes to Programmatic Advertising Report címet viseli, és kiderül belőle, hogy a hirdetők továbbra is elvárják az átláthatóságot, a nagyfokú kontrolt, a hozzáférést minőségi felületekhez és inventoryhoz, és mindezek elérése érdekében in-house stratégiákat dolgoznak ki. A felmérés szerint jelenleg az in-house a legnépszerűbb hirdetési modell: a hirdetők 40, a kiadók 50 és az ügynökségek 62 százaléka ebben a konstrukcióban dolgozik.
A kutatás fő megállapításai:
– Miközben a programmatic alapú működés a legtöbb érdekelt számára normává válik, vannak még olyan problémák (mint például a csalások), amelyek akadályozzák a beruházások növekedését ezen a területen.
– A privát piacterek a programmatic által által használt domináns kereskedési mechanizmusok.
– A programmatic területén a befektetések tovább fognak növekedni.
Az ügynökségek és médiatulajdonosok által programmatic rendszerben értékesített display, mobil és video inventory mennyisége nagyobb tempóban növekedett, mint a hirdetői befektetés mértéke. Ugyanakkor az érdekelt csoportok több mint 90%-a kijelentette, hogy a következő 12 hónap során növelni fogja a programmatic költését.
Ami a konkrét számokat illeti, az IHS Markittal együttműködésben készített European Programmatic Market Sizing Report kimutatta, hogy Európában a teljes programozott display piac ismét kétszámjegyű növekedést könyvelhetett el: 2016-ról 2017-re 27,1% -kal nőtt, elérve a 12 milliárd eurót. Bár a közép-kelet-európai piac még mindig kicsi (1,2 milliárd euró), dinamikusabban bővül (65%), mint a 10,8 milliárd eurós nyugat-európai (24%). Az európai display ad költés 62%-a programmatic rendszerben realizálódott. Ezen belül továbbra is a mobil jár élen (80%, 6,8 milliárd euró), de a videó is felzárkózóban van (74%, 3,9 milliárd euró). Ráadásul a programmatic videó gyorsabban növekszik (64,6%), mint a mobil (53,2%).