Nem véletlen, hogy tavaly a Netflix és az Amazon egyaránt bejelentette, hogy megduplázza videogyártásra fordítandó, multimilliárd dolláros büdzséjét. A Kantar Media nemrég publikált, TGI Global Quick View felmérése szerint a világ 22 legnagyobb reklámpiacán az internethasználók több mint 60 százaléka online előfizetést használva néz filmeket és tévésorozatokat. A globális kutatásból az is kiderül, hogy prémium közönségről van szó. Azok körében, akik mobilról nézik a streaming szolgáltatásokat, felülreprezentáltak a 16-24 évesek, a tabletes felhasználók között pedig azok vannak sokan, akik a legjobban kereső 10%-ba tartoznak.
Ugyanakkor még a piacvezető 22 országon belül is nagy különbségeket találni a használati arányokat illetően. Kínában, ahol az internet-felhasználók száma hétszeresére nőtt az elmúlt 10 évben, a netezők 70%-a néz streaming szolgáltatást. Ezzel Kína olyan országokat hagy maga mögött, mint Oroszország (64%), Egyesült Államok (62%), Nagy-Britannia (55%) és Franciaország (49%).