Szeptember 26-án megjelent az EU Code of Practice on Disinformation című dokumentum, amelynek kidolgozásában az online hirdetési iparág számos kulcsszerepelője, köztük az IAB Europe is részt vett. Marija Gabriel, a digitális gazdaságért és társadalomért felelős európai biztos szerint ez az első kézzelfogható eredménye annak a folyamatnak, amit az Európai Bizottság a dezinformáció, a fake news szabályozására hirdetett meg. Miközben a félrevezető információk áradata komoly társadalmi kihívást jelent, továbbá aláássa a demokratikus intézményrendszert, súlyos gazdasági károkat is okoz azzal, hogy rontja a média és a hirdetők viszonyát.
“Örömmel erősítjük meg hosszú távú elkötelezettségünket a márkák biztonsága iránt. Garantálnunk kell a brandek számára, hogy hiteles felületeken, biztonságos környezetben hirdethessenek, mert ezzel hozzájárulunk a digitális reklám üzleti modelljének fenntarthatóságához, amelynek alapja a gazdag információs források széles köre és a minőségi tartalom” – nyilatkozta a dokementum publikálása kapcsán Townsend Feehan, az IAB Europe vezérigazgatója.