Az IAB közleményben tiltakozik a Mozilla döntése ellen, mely szerint a böngészője alapértelmezésben tiltani fogja a harmadik féltől származó, hirdetések megtekintését követő cookie-kat. A Mozilla lépése aláássa azt az értéket, amit a fogyasztók az interaktív digitális ökoszisztémától kapnak, ezáltal korlátozza a fogyasztói döntést, továbbá csapást mér a reklámok által finanszírozott internetre, akadályozva a tartalomgyártókat, hogy bevételt generáljanak a tartalmaikból.
A cookie-k szabályozásának helyes módja nem az alapértelmezett tiltás, hanem a fogyasztói döntés támogatása. Éppen ezért az IAB több ilyen szemléletű iparági projektben is részt vesz. A Digital Advertising Alliance ajánlása például már több nagy revíziót is megélt, mióta a Firefox első alkalommal, 2013-ban tervbe vette a cookie-k tiltását. Az IAB szintén egyik alapítója a Coalition for Better Ads kezdeményezésnek, amely fogyasztóközpontú megközelítést alkalmazva igyekszik javítani az online hirdetési élményt. Mindkét kezdeményezés nyitott az összes iparági szereplő, így a Mozilla számára is.
A közlemény szövege itt olvasható.