Matthias Matthiesen, az IAB Europe adatvédelemért felelős vezetője új blogposzt-sorozatba kezdett az IAB Europe honlapján, amellyel a Consent Management Platformok (CMP) üzemeltetőit szeretné segíteni a Transparency & Consent Framework (TCF) új verziójának bevezetése kapcsán.
Mint nyitó posztjában írja, az IAB Europe 2018 tavaszán publikálta a TCF első változatát, melynek használatával az iparági szereplők automatizáltan kezelhetik felhasználóik adatkezelési preferenciáit, miközben a General Data Protection Regulation (GDPR) és az ePrivacy Directive (ePD) előírásainak is megfelelnek. A rendszerhez már több mint 460 ügyfél és 170 CMP csatlakozott. Az IAB Europe azóta is a TCF 2-es, nagyobb tudású verzióján dolgozik.
Ugyanakkor a tapasztalat azt mutatja, hogy a TCF csak a rendszer megfelelő implementációja esetén működik jól. Ezért az új blogposzt-széria célja a TCF2 új lehetőségeinek bemutatása és helyes implementáció támogatása.