A Zenith a Shoptalk elnevezésű retail innovációs eseményen tapasztalt trendeket gyűjtötte össze egy rövidebb kiadványban, az alábbiakban ezek közül szemezgettünk néhányat.
- ChatGPT és generatív AI: A rendszerek óriási tudásával és potenciáljával kapcsolatos izgalom mellett egyre hangsúlyosabban jelen van az a gondolat, hogy az emberi tudás hozzáadott értéke továbbra is nélkülözhetetlen. Ugyanakkor a ChatGPT és társai már most sem a távolban lebegő, jövőbeni csodák. Retail területen ezek már most is nagyon hasznosak, például az ügyfélpanaszok és -kérdések kezelésében, a termékajánlók személyre szabásában vagy a fogyasztói mintázatok azonosításában. Amikor ezek az eszközök sokkal jobban fogják érteni az emberi nyelvet, ennél mélyebb felhasználásra is lesz lehetőség.
- Augmented Reality (AR): Az AR nem új trend, néhány évente visszatér. Jelenleg a retail szereplők kevesebb mint 10%-a használ valamilyen AR-megoldást a vásárlási élmény felturbózására. Pedig a kutatások azt mutatják, hogy azok a fogyasztók, akik AR-t használnak, több időt töltenek a retailer applikációkban, és nagyobb valószínűséggel vásárolnak. Kereskedői oldalról pedig az AR-t alkalmazók kevesebb termékvisszaküldéssel kénytelenek megküzdeni.
- Creator Economy: Az influencerek a kezdetektől fontos szerepet játszanak a márkák életében, a creator economy kifejezés azonban jóval többre utal annál, mint hogy az influencerek egyszerűen márkákat promotálnak. A livestreamek és a hasonló eszközök újabb lehetőséget adnak az engagement növelésére és az új bevételek generálására. A livestreamek ráadásul a vásárlást sokkal élményszerűbbé teszik.
A további trendekért töltsd le az összefoglalót az IAB-tagoknak fenntartott Dokumentumtárból.
Illusztráció: xresch / Pixabay
Kapcsolódó:
- 12 elgondolkodtató mondat a mesterséges intelligenciáról
- H-kereskedelem, metaverzum, kreátorok, adatvédelem: a digitális piac kihívásai 2023-ban
- Egyre nagyobb az AI szerepe a fogyasztói élmények személyre szabásában
- Ügynökségek előrejelzései 2023-ra: táguló videós univerzum, növekvő search és óvatos optimizmus
- Skai: A retail media szelete a digitális médiatorta közel egyötödét is elérheti 2027-re