Teljes a Reklámtorta!

Megosztás

A digitális szegmensről már március elején megvoltak az adatok, mostanra a televíziós piac számai is ismertté váltak, így teljes a tavalyi évre vonatkozó adatsor.

A Magyar Reklámszövetség a Media Hungary-n ismertette a 2016-os teljes reklámköltési adatokat a televíziós számokkal kiegészítve. A friss adatsor alapján a televíziós reklámköltés 56,033 milliárd forintot tett ki, ezzel a TV 25,78 százalékkal részesedett a 216,09 milliárd forintos reklámtortából. A digitális megőrizte az első helyét, a tévé második helye pedig nem kérdés továbbra sem.

A televíziós piac egyébként 8,59 százalékkal nőtt 2015-ről 2016-ra, szemben a megelőző évi 3,15 százalékkal. Itt érdemes azonban megjegyezni, hogy az állami költés 2,63 milliárdról 6,3 milliárdra nőtt a televíziós szegmensben. A teljes reklámpiacon több mint 80 százalékos növekedés tapasztalható az állami költések terén. A reklámipar legnagyobb ügyfele immár az állam.

Ahogyan korábban megírtuk, a digitális szegmens 22 százalékkal nőtt, és megerősítette első helyét. A részletekért katt a fenti linkre, alább pedig a teljes Reklámtortát mutatjuk, immár a tévés számokkal kiegészítve.

mrsz_reklamtorta_2016