A tisztújításról

A tisztújítást a 2019-2021 közötti ciklus lejárta teszi szükségessé: a Taggyűlés a következő hároméves ciklusra (2022-2024) választja meg az IAB Hungary Elnökség tagjait.

Az IAB Hungary Alapszabályának 14.11.pontja alapján az Elnökség létszáma 12 fő, az alábbi arányok szerint.

  • Elnök: 1 fő;
  • Médiatulajdonosi képviselők (ideértve a médiahirdetésifelület-értékesítő is): 5 fő;
  • Reklámkészítő, médiavásárló (ügynökség): 3 fő;
  • Hirdetők képviselői: 2 fő;
  • Szolgáltatók képviselője: 1 fő.

 

Szavazási szabályok

Minden tagcégtől 1 szavazólap adható le. Amennyiben valamilyen okból több személy is szavaz egy tag nevében, úgy a szavazókat az ügyvezető erről értesíti, és egyértelműsítésig az a szavazat nem érvényes. Elnökségi tagokat 4 csoportban választunk, csoportonként eltérő létszámmal (az összesen 11 képviselő megoszlása: média 5, ügynökség 3, hirdető 2, szolgáltató 1). Az a szavazat, amely bármely csoportban több voksot tartalmaz, érvénytelen. Az IAB Hungary ügyvezetője erről értesíti a szavazót, akinek lehetősége van a határidőn belül korrigálni.

Szavazni az itt elérhető űrlap kitöltésével lehet. A szavazat validálása után e-mailes visszaigazolást küldünk a leadott szavazatról. Az online szavazás lezárul január 20-án 11.00-kor.

A szavazatokat a szavazóbizottság tagjai (Fináczy Dóra, Papliczky Pál) ellenőrzik és összesítik. Eredményhirdetésre ezt követően, január 20-án az online taggyűlés keretében kerül sor.

 

Jelöltek

Elnök:

Sopov István (Adaptive Media)

Hirdető:

Mérő Ádám (Coca-Cola)
Bognár Vera (Nestlé)
Lovas Tamás (Decathlon)

Szolgáltató:

Szutor Ferenc (Adverticum/Datame)
Varga Zoltán (Gemius)

Ügynökség:

Novák Péter (Dentsu Hungary)
Lunczner Ádám (MindShare)
Néz Kata (OMG)
Gandera Balázs (Intren Kft.)
Szarka Szilvia (Publicis Groupe Hungary)

Médiatulajdonos:

Dr. Láng Zoltán (Ads Interactive)
Pásztor András (HVG)
Román Balázs (Betone Studio)
Erdélyi Eszter (Atmedia)
Kovács Péter (Google)
Dudás Gergely (RTL Magyarország)
Kisszékelyi Veronika (Central Médiacsoport Zrt)
Kardos Gábor (Magyar Jeti Zrt.)
Pusztay András (Telex.hu)
Malatinszky Péter (TV2 Média Csoport)
Kass Róbert (Mediaworks Hungary Zrt)
Kékesi Zsuzsa (RAS)

A jelöltek bemutatása

Elnök

Sopov István (Adaptive Media)

István a Budapesti Műszaki- és Gazdaságtudományi Egyetemen szerzett műszaki menedzseri diplomát Információmenedzsment szakirányon. Egyetemi tanulmányai mellett 2004-ig a PORT.hu főszerkesztője volt, ezt követően marketing igazgatói majd kereskedelmi igazgatói pozícióban elsősorban a PORT.hu hirdetési felületeinek értékesítésért felelt 2006 végéig. 2007 elején alapította meg az Adaptive Media Sales House-t, amit ügyvezető igazgatóként vezet. A cég a legnagyobb független digitális hirdetésértékesítéssel foglalkozó sales house a magyar piacon. Húsz fős csapattal szolgálják ki a hirdetői igényeket, a hazai prémium oldalak mellett nemzetközi kiadványok értékesítésével is foglalkoznak. Több, mint öt éve foglalkozik programmatic értékesítéssel is. 2017 június óta az IAB elnöki tisztségét tölti be.

 

Médiatulajdonosi képviselők

Ideértve a médiahirdetésifelület-értékesítőket is. Jelöltek száma 12 fő, választható 5 fő.

 

Dudás Gergely (RTL Magyarország)

Gergely 2000-ben diplomázott a BGE kereskedelmi szakán, amelyet kiegészített 2004-ben marketing mester diplomával. 17 éve dolgozik jelenlegi munkahelyén, folyamatosan egyre több és összetettebb feladatokat vállalva, melynek eredményeképpen 2008-2015 között, mint értékesítési igazgató, 2015-től kereskedelmi igazgatóként találkoznak vele az ügyfelek. A televíziós értékesítés mellett az egyre hangsúlyosabb digitális értékesítési területért is felelős. Szívügye, és az IAB-n belül legfőbb célja az online videós piac fejlesztése, amely meggyőződése szerint a következő időszak legnagyobb növekedést generáló területe a digitális hirdetési piacnak. 2017 ősze óta IAB elnökségi tag.

 

Erdélyi Eszter (Atmedia)

2003-ban diplomázott a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Karán, Marketing szakirányon, mely mellett a Haageni Egyetem hallgatója volt 2003-2005-ben. Az egyetemi évek alatt a helyi DDGÁZ (jelenleg EON) kirendeltségen kóstolgatott bele a marketing asszisztensi teendőkbe, majd a Ferling PR munkatársa volt, mint PR ügyfélkapcsolati asszisztens.

Szakmai karrierjét 2003-ban a Boomerang Mediánál kezdte, majd kiemelt ügyfélkapcsolati menedzserként dolgozott a Danubius Sales House-nál, ahol rádiós piaci tapasztalatot a Danubius és a Roxy Rádióreklámértékesítésével szerzett. Online hirdetésértékesítéssel először az Index.hu Zrt-nél foglalkozott szintén kiemelt ügyfélkapcsolati menedzserként.

Az Atmediához is az online értékesítési csapatba érkezett 2018-ban. Online üzletfejlesztési és értékesítési csoportvezetőnek 2018. novemberben nevezték ki, akkor, amikor a vállalatnál másfél éve elindított üzletág megújította stratégiáját és letisztult portfóliójának fejlesztésében kiemelt hangsúlyt kapott a jogtiszta videós tartalom dinamikus növelése, valamint az új, jól célozható, brandsafe tartalmakat kínáló partnerek megtalálása.

Az IAB videós munkacsoport tagja 2019 óta, 2021. júliusa óta, a munkacsoport vezetője. Azóta egy IAB napot sikerült szerveznie, az összes munkacsoport részvételével, valamint az Internet Hungary konferencián egy IAB videós munkacsoport kerekasztalt, mely során a videós tartalmak fontosságát, értékesítési sajátosságait elemeztük. Szintén tagja az Oktatási munkacsoportnak is.

 

Kardos Gábor (Magyar Jeti ZRT.)

Gábor a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen Vezetés és szervezés szakon szerzett diplomát. 2003-ban ösztöndíjjal az Universiteit Maastricht hallgatója volt Strategic Management szakon. 2000-ben az Index.hu-nál kezdett hivatásszerűen online médiával fogalkozni. 2001 végétől lapigazgatói, 2007-től ügyvezetői funkcióban irányította az operatív munkát az Index, a kapcsolódó kiadványok (TotalCar, Velvet) és a közösségi szolgáltatások (Inda, Blog.hu) területén. Emellett 2006-tól az anyavállalat, a CEMP Zrt. Üzletfejlesztési igazgatója lett, és 2007-től az ETARGET SE igazgatóságának is tagja, majd elnöke. 2012-2013 között a Ringier digitális üzletágának igazgatója. 2013-tól alapító-vezérigazgatója a Magyar Jeti Zrt.-nek, a 444.hu, a Qubit és a Makro sorozat kiadójának. Tagja az MLE és az MRSZ elnökségének, a hazai IAB-ban annak megalakulásától két éven át a Médiaszekció vezetője, 2012 óta az elnökség tagja. Aktívan dolgozik az AdEx munkacsoportban, az éves AdExpect riportok létrehozója és irányítója.

 

Kass Róbert (Mediaworks Hungary Zrt)

Két évtizednyi kommunikációs vezetői tapasztalattal a háta mögött, melyet ügynökségeknél és ügyféloldalon – többek között az Euronics marketing igazgatójaként – szerzett időt követően, 2017-ben csatlakozott a New Wave Media Group-hoz, mint marketingvezető. Az NWMG média portfóliójának (internetes weboldalak, social média felületek, mobilalkalmazások, televíziócsatornák) termékeivel kapcsolatos márkastratégia kialakítása, részben a termékek üzletfejlesztéseiben, valamint tartalommenedzsmentjében történő aktív szerepvállalása, valamint új termékkoncepciók kialakítása volt a feladata. Ugyanakkor NWMG szervezeti reorganizációjában a piaci szerepvállalásában, stratégiájában a portfolió alapú szemlélet erősítése is feladatai közé tartozott. A 2018-ban alapított magyar alapítványként létrejött KESMA-hoz történt csatlakozás után, a cégekben történt változásokat követően 2021-től már nem csak a NWMG, hanem a Mediaworks márkáiért is felelős, a Mediaworks Zrt. marketing igazgatója lett.

 

Kékesi Zsuzsa (RAS)

Zsuzsa közgazdászként végzett marketing szakon, pályáját egy webes ügynökségnél, majd a Malévnél kezdte digitális projektmenedzserként. 2006 végén került a HVG-hez, ahol a kiadó akkori új site-jainak elindítását vezette. 2012-ben vette át az online divízió vezetését. Ebben a szerepkörben a médiavállalat digitális termékfejlesztéséért volt felelős. 2021 szeptemberétől a RAS digitális stratégiai igazgatója. 2020-tól az IAB médiaszekciójának elnöke. Ezek mellett a BME Z10 akcelerátorában és a CEU iLAB programjában startupokat mentorál.

 

Kisszékelyi Veronika (Central Médiacsoport Zrt)

Kisszékelyi Veronika pár év rendezvényszervező munka után kezdett el a média területén dolgozni; 2005 óta dolgozik a Central Mediacsoport (korábban Sanoma Budapest) Zrt.nél. Karrierje alatt sokszor foglalkozott speciálisan működő termékekkel, részlegekkel így Exit magazin, mobilfejlesztési központ. 2015-től digitális lapigazgató lett, az online divízió több portfólióját is vezette. Felügyelete alatt történt a hír24-24.hu frontend és backand váltás és az nlc.hu teljes megújulás. 2020 őszétől Kereskedelmi Operatív vezető lett. Azon részlegek tartoznak hozzá, melyek a front sales és a termékek közötti működést segítik, ide értve  piackutatás, b2b marketing és pr részlegeket is. Print és digitális múltja miatt a területek közötti integrációs törekvések, tudásáramlás és hatékony működés a fő feladata.

 

Kovács Péter (Google Magyarország)

Péter 2005-ben diplomázott a BGE reklám szakirányán. Pályafutását ügynökségi oldalon kezdte, egy kis kreatívügynökség után 2008-ban csatlakozott az Omnicom Media Grouphoz, mint a keresőmarketing divízió alapítója. Itt olyan márkák első hazai PPC stratégiájának kidolgozásáért volt felelős, mint a Vodafone, K&H Bank, Beiersdorf, Renault-Nissan, Unilever stb. Később a Nokiánál betöltött kelet-európai digitális vezető pozíciójából váltott a Google-höz, ahol 10 éve dolgozik. A hazai ügynökségi piac fejlesztéséért felelős manageri feladatai mellett 2017-től a YouTube hazai vezetője. Az IAB videó munkacsoportjának tagjaként küldetésének tekinti a hazai online videós piac fejlesztését.

 

Dr. Láng Zoltán (Ads Interactive)

Dr. Láng Zoltán Zoltán 2018 szeptembere óta az Ads Interactive sales house Chief Operating Officer pozícióját tölti be. Az Esztergomi Ferences Gimnázium után a Semmelweis Orvostudományi Egyetemen szerzett diplomát, majd a Corvinus Egyetem MBA képzésén vett részt. Orvosi egyetem és 3 év mentőzés után egy éles váltással a médiás karriert a Rádió 1-ben kezdte, majd helyi rádiók, Roxy rádió és végül a Danubius rádió ügynökségi csoport vezetői pozíciójából 12 év rádiózás után a print területre lépett. A Sanománál az ügynökségi csoportot vezette 5 évig. 2014-2018 között a Cemp Sales House (Jelenlegi Indamedia) értékesítési vezetőjeként dolgozott. 2016-tól vesz részt az IAB munkájában, 2018 januárjától az IAB Médiaszekciójának a vezetője, 2019 óta IAB elnökségi tag.

 

Malatinszky Péter (TV2 Média Csoport)

Malatinszky Péter az amerikai UCO egyetemen kezdte meg egyetemi tanulmányait, majd a Budapesti Gazdasági Főiskolán diplomázott közgazdaságtan szakon. Ez után a párizsi Sorbonne egyetemen szerzett újabb diplomát közgazdaságtanból. Különböző iparágakban, multinacionális környezetben szerzett értékesítési és csapatvezetői tapasztalatok után csatlakozott a 21th Century Fox-hoz, ahol a csatornák terjesztési osztályának vezetéséért volt felelős. Karrierjét a Discovery-nél folytatta, ahol a 12 csatorna és a digitális termékek terjesztési feladatai mellett már az országos üzleti stratégia kialakításárét is felelt. Ez után csatlakozott a TV2 management csapatához Digitális Média Igazgató pozícióban, ahol a TV2 Play megalkotása és egyéb technikai fejlesztések mellett az online stratégiáért és a digitális csapat vezetéséért felel.

 

Pásztor András (HVG)

A Világgazdaságnál kezdtem a vg.hu szerkesztőjeként, majd az online újság felelős szerkesztőjeként. A Live Infóval 2011 és 2015 között, lengyelországi piacra lépéssel belekóstoltam a kockázati tőke és startupok világába, majd 2015-16-ban a Mediaworks digitális vezetőjeként dolgoztam, így például a nol.hu, az nso.hu, a vg.hu és megyei lapok szájtjai tartoztak hozzám. 2016 végétől az mfor.hu-t segítettem először tanácsadóként, majd ügyvezetőként. Fél évtizede szívügyem a paywall meghonosítása: 2021. januárjában az mfor.hu és a privatbankar.hu oldalakon meg is valósítottuk. 2021. novemberétől a HVG online divizóvezetőjeként dolgozom, felelve a hvg.hu, a hvg360, az Adózóna és az Eduline szájtok üzleti tervének megvalósításáért.

Történelmet és szociológiát tanultam, 3 gyermek édesapja vagyok.

 

Román Balázs (Betone Studio)

Román Balázs média- és marketingtanácsadó, a Betone Studio podcastek gyártására és a Betone Network podcastek értékesítésére szakosodott cég alapítója, az IAB Audio munkacsoportjának vezetője. A jelenlegi munkái előtt 15 évig dolgozott a PPH Media szaklapkiadónál, ahol a Kreatív kommunikációs szaklap főszerkesztője volt 8 évig, majd a kiadó belső ügynöksége, a Starski felépítésében vett részt kreatív stratégiai vezetőként. Munkái mellett évekig volt a Metropolitan Egyetem oktatója, ahol a kommunikációs és médiatudomány szakosoknak újságírással, közösségi márkaépítéssel összefüggő kurzusokat vezetett óraadó tanárként.

 

Pusztay András (Telex.hu)

Pusztay András a Telex gazdasági és értékesítési igazgatója, korábban majdnem egy évtizedig az Index vezérigazgatója volt, de dolgozott a Sziget Fesztiváliroda marketing igazgatójaként, a Magyar Televízió programigazgatójaként, pályája elején pedig riporterkedett a TV2-nél, az InfoRádióban és a Magyar Rádióban. Felsőfokú tanulmányait egyebek mellett a Szent István Egyetemen végezte, ahol közgazdász és MBA diplomát szerzett. Angolul és franciául beszél.

 

Reklámkészítő, médiavásárló (ügynökség)

Jelöltek száma 5 fő, választható 3 fő.

 

Gandera Balázs (Intren Kft.)

Balázs az INTREN digitális ügynökség ügyvezetője, 2008 óta foglalkozik teljes idejében digitális kommunikációval. Eredeti szakmája szerint mérnök informatikus, későbbi tanulmányai során közgazdász MBA diplomát szerzett. Balázs tartotta az első hivatalos hazai Google hirdetési képzéseket 2009-től, később a Google oktatója lett értékesítési és tanacsadási területen is. Ma az INTREN az egyik vezető független digitális tanácsadó ügynökség házon belüli hirdetési, analitikai, social media, SEO és martech csapattal. Balázs jelenlegi fókusza az adatalapú kommunikációs és digitális átalakulási projektek eljuttatása minél szélesebb ügyfélréteg számára, főként a nagyvállalatok alatti szegmensben.

 

Lunczner Ádám (MindShare)

Ádám 2015 januárjában csatlakozott a Mindshare-hez, mint Digitális Igazgató, 2017-től a digitális osztály mellett az offline médiatervezői csapat is az irányítása alá tartozott. 2021 év végétől az ügynökségen belül újonnan létrejövő Business Development Director pozícióban felel az innovatív digitális megoldások bevezetésért és fejlesztéséért a teljes digitális szervezet vezetése mellett. A Mindshare-t megelőzően piacvezető E-kereskedelmi cégeknél (Allegroup, Schibsted) dolgozott Marketing Igazgatóként, ahol a teljes marketing stratégia kialakítása és a marketing szervezetek vezetése volt a fő feladata. 2017 június óta az IAB elnökségének tagja.

 

Néz Kata (OMG)

2005-ben kezdte médiaügynökségi pályafutását az OMD-nél, ahol a Média Diákverseny győztes csapatának tagjaként kapott gyakornoki lehetőséget. Az OMD-nél töltött 8 év alatt offline médiatervezési, ügyfélkapcsolati feladatokkal foglalkozott helyi és nemzetközi ügyfél portfólión. 2011-ben csoportvezetőként érkezett a Zenith Optimedia-ba. Karrierje 1 évvel később, az Omnicom Media Grouphoz visszatérve fordult digitális irányba, ahol Yasar Umuttal szoros együttműködésben dolgozott a Resolution Media digitális média részleg kialakításán, valamint a PPC, majd a programmatic terület integrálásán a stratégiai média tervezésbe. Feladatkörébe tartozott a digitális specialisták stratégiai szemléletének fejlesztése, a cégcsoport szintű, illetve ügyfeleknek szóló digital tréning csomag kialakításában való részvétel, az integrált média stratégiai gondolkodás alapjainak megteremtése.

 

Novák Péter (Dentsu Hungary)

Péter a Közgázon végzett 1996-ban, szakdolgozatát az interaktív marketingról írta, azóta foglalkozik digitális marketinggel, reklámmal és médiával. 2017. júniusától a Dentsu Hungary ügynökségi csoport ügyvezetője. Szakmai karrierjét a Matávnál kezdte, majd a Matávnet, a Kirowski, az Origo, és a Használtautó.hu vállalatoknál dolgozott felsővezetőként. Az IAB Hungary egyik alapítója és a szakmai szervezet 2008. évi megalapításától 2016-ig elnöke, azóta az Elnökség tagja, az Adex munkabizottság vezetője. A Magyar Reklámszövetség Internet Tagozatát 1999-ben alapította. A Magyar Reklámszövetség Elnökségének és Ügyvezetésének 2000-től tagja, 2006-2009. és 2016-2017. között, valamint 2021 óta a szakmai szervezet alelnöke. A Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége Médiaszekciójának is aktív tagja, a Maksz Adex munkabizottságának vezetője. Bányai Edittel közösen szerkesztett könyvük, az “Online üzlet és marketing” 2011-ben jelent meg az Akadémiai Kiadónál.

 

Szarka Szilvia (Publicis Groupe Hungary, Performics)

Szilvia sok éves ecommerce tapasztalat után igazolt ügynökségi oldalra, a Publicis Groupe Performics csapatában hasznosítja digitális marketing tudását Performance Media Directorként. 2007-ben kezdett ecommerce marketinggel foglalkozni az RRC Hungary Kft. consumer üzletágában, de az igazi szakmai tapasztalatot az Extreme Digital szakmai csapatának – és marketing gépezetének felépítése hozta meg. A lendületesen növekvő webáruház marketing igazgatójaként majd egy évtizeden át élesben tesztelhette és együtt fejlődhetett az ekereskedelemmel. Különleges élmény volt számára az Extreme Digital és az eMAG márkák összeolvadásának vezetése, újabb szakmai területen, – a márkakutatás és márkastratégia tervezés területén -mélyülhetett el. Most sok éves tapasztalatát a Publicis Groupe ügyfeleinek támogatásában kamatoztatja.

Hirdetők képviselői

Jelöltek száma 3 fő, választható 2 fő.

 

Bognár Vera (Nestlé)

Bognár Vera Bognár Vera a Szent István Egyetemen Közgazdászként diplomázott, pályafutását a telekommunikációs szektorban kezdte, nyolc éven át foglalkozott IVR és mobil szolgáltatásokkal. Ezt követően14 évet töltött médiaügynökségi oldalon különböző pozíciókban digitális és offline média területen egyaránt, főként nagy nemzetközi ügyfelekkel dolgozva. Aktív szervezője volt a MAKSZ és az IAB közösen indított képzéseinek, 2015-től közel 4 éven át vezette az IAB Oktatási Munkacsoportját. Meghívott előadóként előadott Digitális tematikában többek között a Corvinus és a Budapesti Gazdasági Egyetemen, valamint a Budapesti Műszaki Egyetemen valamint a MATÉn. 2019-ben visszatért a megbízói oldalra, a Nestlé digital & marketing managereként fő feladata az offline és online médiatervezés és vásárlás irányítása és felügyelete, a márkák segítése stratégiai és taktikai kérdésekben, valamint a média és digitális kompetenciák fejlesztése, 2021-től pedig már CEE szintű feladatokat is ellát. 2020-tól az IAB elnökségének tagjaként segítette az Oktatási munkacsoport újraszerveződését és a Hirdetői klub újraindításán tevékenykedik.

 

Lovas Tamás (Decathlon)

Tamás a Soproni Egyetemen végzett közgadászként majd pszichológiai tanulmányokat folytatott Angliában a University of Nottingham-en. Hazatérve pénzügyi területen kezdte a karrierjét olyan nemzetközi bankoknál mint az ING vagy a Morgan Stanley, de hamar rájött, hogy a pénzügyi terület nem elégíti ki megfelelően a kreatív agyféltekéjét és 2011-ben beleugrott a médiaügynökségek pezsgő világába, ahol egyre inkább fókuszált a digitális hirdetési lehetőségek és azon belül a mobil megjelenések irányába. Később Dubai-ban a MENA régióra készített digitális stratégiát olyan ügyfeleknek mint a Ford, az Activision vagy a Ritz-Carlton.

Ezt követően a mobil hirdetésekre specializálódva hirdette a “mobil évét” évről évre és jelenleg a Decathlon marketingkommunikációs igazgatójaként igyekszik minél több embert terelni egy aktívabb, sportos élet felé.

 

Mérő Ádám (Coca-Cola)

Ádám a Budapesti Gazdasági Főiskola Reklám Tagozatán, illetve a hollandiai Hogeschool Brabant Marketing szakán szerzett diplomát 2002 – ben. Még ebben az évben csatlakozott a Mindshare Médiaügynökség csapatához, ahol – végig járva a szakmai ranglétrát – közel 15 évet töltött el különböző munkakörökben. Távozása előtt Business Directory – i pozícióban az ügynökség médiatervező / médiavásárló részlegét, illetve az Unilever teljes magyarországi csapatát vezette. 2017 elején csatlakozott a Coca-Cola csapatához, ahol először a magyar, cseh és szlovák piac Media & Connection Manager – eként dolgozott, majd 2019 – től már a teljes CEE régióért (26 ország) felelt. 2021 tavaszától pedig az egyesült európai operációs egységes Connection Director – aként látja el 42 ország médiastratégiájának kidolgozását. Ádám 2017 – től az MRSZ és az IAB tagja, illetve idéntől az MRSZ egyik Alelnökének is megválasztották. 2020 – tól az MMSZ Elnökségi Tagja.

 

Szolgáltatók képviselője

Jelöltek száma 2 fő, választható 1 fő.

Szutor Ferenc (Adverticum/Datame)

Szutor Ferenc 1997-2000 között az Argo Rt.-nél, illetve az Option Kft.-nél dolgozott mint webfejlesztő és projektvezető. 2000-2004 között a Netrix Internet Kft. társtulajdonosa, illetve projektmenedzsere. 2000 óta tagja a Prím, majd az Adverticum csapatának, ahol kezdetben designerként és projektmenedzserként, később pedig az online üzletág igazgatójaként dolgozott. 2005-től kereskedelmi és ügyfélkapcsolati igazgatóként vett részt a cég életében, majd 2013-tól az Adverticum Zrt vezérigazgató-helyettese. 2017-es alakulása óta az online adatok gyűjtésével és szegmentációjával foglalkozó DataMe kft ügyvezetője. Tanulmányait a Budapesti Műszaki Főiskolán, illetve a Budapesti Kommunikációs Főiskolán végezte. 2012 óta az IAB elnökségi tagja, 2019 óta az IAB ADAT munkacsoportjának vezetője.

 

Varga Zoltán (Gemius)

2003-ban a BGF-Pénzügyi és Számviteli Főiskolai Karán szerzett közgazdász diplomát, amelyet 2005-ben a Pécsi Tudományegyetemen Management Consulting MSc diplomával egészített ki. 2006-tól dolgozik az online médiapiacon kiadói (Ringier, 2006), ügynökségi (THEAM/Addict, Carnation/Pangalaktik Media, 2006-2011), majd hirdetői (Vodafone, 2011-2015) oldalon. 2015 óta a szolgáltató szektorban a Gemius Hungary kötelékében koordinálja a hazai online közönségmérés fejlesztését és az előfizetők kiszolgálását, 2020-tól ezzel párhuzamosan az AdReal reklám monitoring szoftver értékesítéséért is felel. Szívügye a hazai reklám- és médiapiac erősítése, amelyhez eszközök a minőségi reklámok és az ezekhez illő biztonságos és hatékony tartalmi környezet, ezek mérhetősége, auditálása és a transzparencia. 

 

Tovább a szavazáshoz!