Skai: a retail és a közösségi médiás hirdetések vitték a második negyedévet

Megosztás

Elkészült a Skai (korábban Kenshoo) 2022 második negyedévét meghatározó digitális marketingtrendek elemzéséről szóló riportja. A jelentésben az előző időszakhoz képest negyedéves és éves összehasonlításban elemzi a retail szektor, a fizetett keresések és a közösségi médiás hirdetések teljesítményét.

A Skai jelentése szerint mindhárom területen növekedés volt tapasztalható az előző éves adatokhoz képest. A retail-piac terjeszkedése magával húzta a szegmens médiahirdetéseihez kapcsolt mutatószámokat, az előző évhez mért 42 százalékos növekedéshez pedig ismét az Amazon járult hozzá legnagyobb mértékben, nagyjából kétszer annyi pénzt mozgatva a hirdetésekben, mint legközelebbi versenytársa, az USA-ban a kiskereskedelmi piac 8,9%-át magáénak tudó Walmart.

A fizetett keresőhirdetések szegmense az előző évhez képest mérsékelten változott, ugyanakkor a felmérés szerint a 11 százalékos növekedés motorja idén már sokkal inkább a szolgáltatásokhoz, mint a termékekhez kapcsolt hirdetések voltak.

A közösségi médiás költések terén az Apple-eszközökön 2021 elején bevezetett új, a hirdetői adatkezelésre figyelmeztető IDFA rendszer – a várakozásoknak megfelelően – éreztette hatását, ami a tavalyi év második negyedéves visszaeső költéseiben is meglátszott. Az idei év tavaszára azonban a célzási és mérési problémát kezelő megoldások megtalálása után ez a szegmens is magára talált: negyedéves és éves viszonylatban is a vártnál magasabb, 15 százalékos növekedést tudott produkálni. Mindemellett érdekes adat az is, hogy bár a közösségi médiás hirdetések árai az áprilistól június végéig tartó időszakban az előző negyedévhez képest emelkedtek, a tavalyi év azonos időszakához hasonlítva azonban változatlanok maradtak.

Az elemzés a Google, a Microsoft Advertising, az Instagram, a Yahoo!, a Yahoo Japan!, a Baidu, a Yandex, a Facebook, a Pinterest, a Snapchat, az Apple, az Amazon, a Walmart, az Instacart és a Criteo 15 hónapot átölelő kampányadatain alapul. A felmérésben 150 ország, több mint 3000 hirdetőjének és ügynökségének, 40 iparágban mért mutatószámait vetették össze az öt negyedév alatt összesen 9 milliárd dollárnyi hirdetői költésre vonatkoztatva.

Még több adatért és grafikonért ide érdemes kattintani, a jelentést egészében pedig a Skai weboldaláról lehet letölteni.

Illusztráció: Gerd Altmann / Pixabay