Az IAB UK adott ki nemrégiben egy rövid útmutatót arról, hogyan ismerhetők fel az olyan site-ok, amelyek kizárólag a reklámbevételek maximalizálást célozzák, miközben a tartalommal és a felhasználói élménnyel nem foglalkoznak.
Az útmutató az ún. Made for Advertising (MFA) weboldalak azonosítását segíti, hiszen ezekben a reklámtemetőkben nem érdemes hirdetéseket elhelyezni. A probléma gyakorlatilag minden piacot érint, így magyar szemmel is érdemes lehet átfutni a rövid útmutatót. Az MFA weboldalakban az a közös, hogy brutális mennyiségű reklám található rajtuk, és a felhasználók jellemzően úgy tudnak hozzájutni az – egyébként szegényes – tartalomhoz, hogy muszáj a hirdetésekre rákattintaniuk. Az ilyen site-ok üzemeltetőit nem igazán érdekli a felhasználói élmény, mindent a bevételmaximalizálásnak rendelnek alá. Az IAB UK az amerikai hirdetőket tömörítő ANA-t idézi: a szervezet kutatása szerint a reklámmegjelenések 21%-a MFA oldalakon szolgálódik ki, ami magas arány.
Mint az IAB UK kiemeli, nincs ezekre az oldalakra egységes definíció, így az azonosításuk nem olyan egyszerű, de vannak közös árulkodó jelek:
- túl sok, egymás hegyén-hátán elhelyezett hirdetés, megtévesztő elhelyezések, agresszív formátumok (pl. pop-up)
- rossz minőségű, irreleváns tartalom
- meglepő forgalmi adatok
- rossz felhasználói élmény, ami kizárólag a hirdetések megtekintését szolgálja
Ha érdekelnek a részletek, megtalálod az útmutatót a tagi Dokumentumtárban.
- A minőségi reklámmegjelenések kevésbé terhelik a környezetet
- A fenntartható digitális reklámozás közös ügyünk – Az IAB Hungary is aláírta a zöld chartát
- Nyolc év után megújul a Magyar Reklámetikai Kódex
- Creepy or cool? Négy generációt kérdeztek a digitális hirdetésekről
- Rátz Levente: Azon dolgozunk, hogy digitalizáljuk az instore hirdetések piacát és minél több helyszínre Flying Ads kijelzőt telepítsünk