Óvakodj az MFA-oldalaktól! Így ismerd fel a reklámtemetőket!

Megosztás

Az IAB UK adott ki nemrégiben egy rövid útmutatót arról, hogyan ismerhetők fel az olyan site-ok, amelyek kizárólag a reklámbevételek maximalizálást célozzák, miközben a tartalommal és a felhasználói élménnyel nem foglalkoznak.

Az útmutató az ún. Made for Advertising (MFA) weboldalak azonosítását segíti, hiszen ezekben a reklámtemetőkben nem érdemes hirdetéseket elhelyezni. A probléma gyakorlatilag minden piacot érint, így magyar szemmel is érdemes lehet átfutni a rövid útmutatót. Az MFA weboldalakban az a közös, hogy brutális mennyiségű reklám található rajtuk, és a felhasználók jellemzően úgy tudnak hozzájutni az – egyébként szegényes – tartalomhoz, hogy muszáj a hirdetésekre rákattintaniuk. Az ilyen site-ok üzemeltetőit nem igazán érdekli a felhasználói élmény, mindent a bevételmaximalizálásnak rendelnek alá. Az IAB UK az amerikai hirdetőket tömörítő ANA-t idézi: a szervezet kutatása szerint a reklámmegjelenések 21%-a MFA oldalakon szolgálódik ki, ami magas arány.

Mint az IAB UK kiemeli, nincs ezekre az oldalakra egységes definíció, így az azonosításuk nem olyan egyszerű, de vannak közös árulkodó jelek:

  • túl sok, egymás hegyén-hátán elhelyezett hirdetés, megtévesztő elhelyezések, agresszív formátumok (pl. pop-up)
  • rossz minőségű, irreleváns tartalom
  • meglepő forgalmi adatok
  • rossz felhasználói élmény, ami kizárólag a hirdetések megtekintését szolgálja

Ha érdekelnek a részletek, megtalálod az útmutatót a tagi Dokumentumtárban.

Illusztráció: Kyle Glenn / Unsplash