Az IAB Hungary február 27-én, az Evolution 2019 konferencia keretében számolt be a digitális reklámpiac 2018-as változásairól és bemutatta Adexpect 2019 kutatását, amely a digitális reklámpiac várható fejlődését becsüli meg.
A 2018-as digitális reklámpiac 38,8%-os részt kihasítva a teljes reklámtortából 90,3 milliárd forintot ért el, ezzel a legnagyobb hirdetői eszköz immár negyedik éve.
A felkért iparági szakértők várakozásai alapján készült Adexpect felmérés a 2019-es trendeket elemezte. Ezek szerint 2019-ben a tavalyi évhez képest a teljes piacbővülés el fogja érni a 13%-ot, miközben a hazai piaci növekedés 5,3% körül mozog majd.
A két elemzés teljes anyaga elérhető az iab.hu tagjainak fenntartott zárt felületen, belépés után:
https://iab.hu/dokumentum/iab-hu-adexpect-2019/
https://iab.hu/dokumentum/iab-hu-adex-2018/