Szótár - Seeding

Az influencer megkeresése termékkel vagy szolgáltatással az együttműködés reményében a hirdető vagy valamely ügynökség által.

Az olyan influencer-megkereséseket nevezzük seedingnek, amikor a hirdető vagy az ügynökség az influencert valamely termék vagy szolgáltatás kipróbálásával keresi meg abból a célból, hogy közöttük együttműködés jöjjön létre. Ilyenkor, ha az influencer nem posztol róla, vagy más egyéb módon nem ad véleményt a termékről, a szolgáltatásról, akkor a felek között nem jön létre együttműködés.

Ha azonban az influencer a kapott termékről vagy szolgáltatásról tartalmat készít és tesz közzé, véleményt alkot róla, akkor létrejön az együttműködés az influencerrel, és az általános influencer együttműködésekre vonatkozó szabályok szerint kell kezelni az üzleti kapcsolatot. Ezek az esetek tévesen a #prajándék megjelöléssel terjedtek el a platformokon, de ez a jelölés nem helyes, hiszen nem ajándékról, hanem üzletszerű együttműködésről van szó, ezért az általános influencer marketing szabályok lesznek irányadók a jelölésre, a címkézésre is.

Related Szócikkek