Sopov István, elnök (Adaptive Media)

István a Budapesti Műszaki- és Gazdaságtudományi Egyetemen szerzett műszaki menedzseri diplomát Információmenedzsment szakirányon. Egyetemi tanulmányai mellett 2004-ig a PORT.hu főszerkesztője volt, ezt követően marketing igazgatói majd kereskedelmi igazgatói pozícióban elsősorban a PORT.hu hirdetési felületeinek értékesítésért felelt 2006 végéig. 2007 elején alapította meg az Adaptive Media Sales House-t, amit ügyvezető igazgatóként vezet. A cég a legnagyobb független digitális hirdetésértékesítéssel foglalkozó sales house a magyar piacon. Húsz fős csapattal szolgálják ki a hirdetői igényeket, a hazai prémium oldalak mellett nemzetközi kiadványok értékesítésével is foglalkoznak. Több, mint öt éve foglalkozik programmatic értékesítéssel is. 2017 június óta az IAB elnöki tisztségét tölti be.

Dudás Gergely (RTL Magyarország)

Gergely 2000-ben diplomázott a BGE kereskedelmi szakán, amelyet kiegészített 2004-ben marketing mester diplomával. 17 éve dolgozik jelenlegi munkahelyén, folyamatosan egyre több és összetettebb feladatokat vállalva, melynek eredményeképpen 2008-2015 között, mint értékesítési igazgató, 2015-től kereskedelmi igazgatóként találkoznak vele az ügyfelek. A televíziós értékesítés mellett az egyre hangsúlyosabb digitális értékesítési területért is felelős. Szívügye, és az IAB-n belül legfőbb célja az online videós piac fejlesztése, amely meggyőződése szerint a következő időszak legnagyobb növekedést generáló területe a digitális hirdetési piacnak. 2017 ősze óta IAB elnökségi tag.

Gazsó Gábor (Evomedia)

Gazsó Gábor

Gábor a legnagyobb elérésű hazai digitális kereskedőház, az Evomedia vezetője. A szakember 18 éve foglalkozik digitális reklámmal. 2000-2008 között a Matávnet alapította Origo portfóliónál a kiemelt ügyfelekkel és ügynökségekkel foglalkozó területet vezette. Részt vett az Iwiw és az Adnetwork hirdetési hálózat akvizícióiban, utóbbinak két évig ügyvezetője volt. 2009-től betársult az Evomedia Kft-be és cégtársaival (Somogyi Péterrel és Péli Árpáddal) 8 év alatt a negyedik legfontosabb szereplővé fejlesztették a digitális felületértékesítésben specialista Evomediát. 2017 végén az Evomedia egyesült a New Wave Media csoporttal, és ezzel a több mint 120 digitális médiatermék értékesítését végző, havonta 5,2 millió internetezőt elérő Evomedia a legnagyobb hazai online felületértékesítővé vált.

Kardos Gábor (Magyar Jeti)

Gábor a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen Vezetés és szervezés szakon szerzett diplomát. 2003-ban ösztöndíjjal az Universiteit Maastricht hallgatója volt Strategic Management szakon. 2000-től foglalkozik az online médiával hivatásszerűen: az Index.hu-nál eleinte projektmenedzseri, 2001 végétől lapigazgatói feladatokat látott el, több válsághullámon és tulajdonosváltáson keresztül. 2007-től ügyvezetőként irányította az operatív munkát az Index, a kapcsolódó kiadványok és a közösségi szolgáltatások (Inda, Blog.hu) területén. Egyúttal 2006-tól a CEMP Zrt. Üzletfejlesztési igazgatója lett, valamint 2007-től az ETARGET SE igazgatósági tagja, 2010 januárjától elnöke. 2012-2013 között a Ringier digitális üzletágának igazgatója volt, 2013 óta a 444.hu-t kiadó Magyar Jeti Zrt alapító-vezérigazgatója. A magyar IAB megalakulásától 2 éven át a Médiaszekció vezetője volt, 2012 óta az elnökség tagja.

Dr. Láng Zoltán (Ads Interactive)

Dr. Láng ZoltánZoltán 2018 szeptembere óta az Ads Interactive sales house Chief Operating Officer pozícióját tölti be. Az Esztergomi Ferences Gimnázium után a Semmelweis Orvostudományi Egyetemen szerzett diplomát, majd a Corvinus Egyetem MBA képzésén vett részt. Orvosi egyetem és 3 év mentőzés után egy éles váltással a médiás karriert a Rádió 1-ben kezdte, majd helyi rádiók, Roxy rádió és végül a Danubius rádió ügynökségi csoport vezetői pozíciójából 12 év rádiózás után a print területre lépett. A Sanománál az ügynökségi csoportot vezette 5 évig. 2014-2018 között a Cemp Sales House értékesítési vezetőjeként dolgozott. 2016-tól vesz részt az IAB Médiaszekciójának a munkájában, melynek 2018 januártól a vezetője is.

Lunczner Ádám (Mindshare)

Ádám 2015 januárjában csatlakozott a Mindshare-hez, mint Digitális Igazgató, 2017 óta pedig az offline médiatervezői csapatok is az irányítása alá tartoznak, éppúgy mint az ügynökség Programmatic területének vezetése, valamint a speciális digitális szolgáltatások továbbfejlesztése is. 2008 óta dolgozik a digitális kommunikáció területén, 2011-től az apróhirdetési területen piacvezető cégek (Allegroup, Schibsted) Marketing Igazgatója volt, ahol a teljes marketing stratégia kialakítása és a marketing szervezetek vezetése volt a fő feladata. 2017 június óta az IAB elnökségének tagja.

Novák Péter (Dentsu Aegis)

Péter 22 éve foglalkozik digitális marketinggel és médiával. 2017. júniusától a Dentsu Aegis Network Hungary ügynökségi csoport ügyvezetője. Korábban a Matávnet, Kirowski, Origo, Használtautó csapatait erősítette. Az IAB Hungary elnöke a szakmai szervezet 2008. évi megalapításától 2016-ig, azóta az Elnökség tagja, az Adex munkabizottság vezetője. A Magyar Reklámszövetség Internet Tagozatát 1999-ben alapította. A Magyar Reklámszövetség Elnökségének és Ügyvezetésének 2000-től tagja, 2006-2009. és 2016-2017. között a szakmai szervezet alelnöke. Bányai Edittel közösen szerkesztett könyvük, az “Online üzlet és marketing” 2011-ben jelent meg az Akadémiai Kiadónál.

Semsei Balázs (Vodafone)

Semsei Balázs

A Corvinus marketing mesterszakán végzett, majd a hazai online hirdetési piac egyik meghatározó ügynökségénél kezdett dolgozni. A keresőmarketingtől és webanalitikától indult, majd egy rövid san francisco-i tanulmányi út után, 2014-től részt vett a hazai Cadreon HUB felépítésében, ahol a programmatic kampány-menedzsment tevékenységet követően a kampány-stratégiáért és ügyfél-kapcsolattartásért lett felelős akkori ügynökségén belül, mintegy 10 országban. 3 éve váltott ügyfél oldalra. Eleinte a Telekomnál a házon belüli programmatic kampányok, DMP és attribúciós modellek kezelése volt a feladata, később a Vodafone-nál lépett vezetői pozícióba, ahol csapata az online értékesítésért felel, üzleti szempontból. Ide tartozik az online promóciók kialakítása, az adatvezérelt marketing megoldások működtetése (analytics, DMP, onsite personalization, DSP, PPC, attribúciós modellezés) és a digital sales journey optimalizálása is. 2018 novembere óta Balázs vezeti az összes (brand-sales) biddable media kampány tervezést és menedzselést kezelő magyarországi csapatot.

Sólyom Balázs (UPC Magyarország)

Balázs első digitális feladata a 2000-s évek elején egy nonprofit szervezetnél, az OGC Kft-nél. Első munkahelye az Invitel volt, ahol 2009-2016 között dolgozott. A digitális divízió felépítése, és a teljes terület fejlesztése volt a fő feladata – nevéhez fűződik többek között, a céges weboldalak, webshop, és online ügyfélszolgálat fejlesztése, közösségi média bevezetése, online kommunikáció megújítása, saját attribúciós modell kialakítása. Munkáját az elmúlt években Content Marketing Award, Effie és az Év Honlapja szakmai díjakkal ismerték el 2017 januártól irányítja a UPC online divízióját, online igazgatóként, ahol biztosítják és felügyelik a teljes magyarországi vállalat digitális jelenlétét. 2016-tól a Metropolitan Egyetemen is oktat digitális hatékonyságmérést, illetve a MAKSZ digitális kurzusain is előad. 2017-től a Bátortábor önkéntes digitális stratégája, és az IAB elnökség tagja – jó pár gondolatébresztő, vitaindító cikket publikált (Például: Digitális transzformáció, Adatvagyon) és ő hozta létre az IAB 1/1 platformot.

Szutor Ferenc (Adverticum)

Szutor Ferenc 1997-2000 között az Argo Rt.-nél, illetve az Option Kft.-nél dolgozott mint webfejlesztő és projektvezető. 2000-2004 között a Netrix Internet Kft. társtulajdonosa, illetve projektmenedzsere, 2005-2010 között az Orgament Rendezvényszervező Kft. társtulajdonosa és ügyvezetője volt. 2000 óta tagja a Prím, majd az Adverticum csapatának, ahol kezdetben designerként és projektmenedzserként, később pedig az online üzletág igazgatójaként dolgozott. 2005-től kereskedelmi és ügyfélkapcsolati igazgatóként vett részt a cég életében, majd 2013-tól az Adverticum Zrt vezérigazgató-helyettese. Tanulmányait a Budapesti Műszaki Főiskolán, illetve a Budapesti Kommunikációs Főiskolán végezte. 2012 óta az IAB elnökségi tagja.

Vági Róbert (Centrál Média)

Vági RóbertRóbert ELTE Bölcsésztudományi karán diplomázott, ezt követően teljes karrierjét a médiapiacon töltötte. Egyetemi tanulmányai után a Budapest Business Journal-nál hirdetés- és rendezvényértékesítéssel foglalkozott, majd 2004-től a Turizmus Kft. szaklapkiadó rendezvény igazgatója volt. 2010-ben online értékesítőként, majd direkt sales csoportvezetőként az akkor még Telekom tulajdonú Origo Zrt-hez került, ahonnan értékesítési vezetőként távozott. 2018 márciusában csatlakozott a Centrál Médiacsoporthoz, az év novembere óta a cég kereskedelmi igazgatója.

Yasar Umut (OMG)

Yasar UmutUmut 1997-ben költözött Magyarországra, és BME-s építőmérnöki tanulmányai mellett kezdett megismerkedni az online médiával. Első releváns  munkahelyén az  akkor a Naspers-Allegroup csoport tulajdonában lévő magyar (arukereso.hu) és török (ucuzu.com) árösszehasonlító oldalak PPC kampányain dolgozott AdWords Managerként. Ezután szintén performance média területtel folytatta tovább PPC managerként a Centrál Média szallas.hu termékén. 2012 decembere óta dolgozik az Omnicom színeiben, ahol az akkori 4 fős PPC csapat vezetőjeként kezdett, mely 11 főre nőtte ki magát. Később pedig Head of Resolution pozíciójában gyarapította Omnicom digitális palettáját, olyan szakemberekkel és szolgáltatásokkal, mint programmatic, webalanitika, seo, közösségi media stb. 2019 január 1-től az ügynökségi csoport Digitális Igazgatója.