Médiaszekció

Az IAB Hungary kiadókat, tartalom előállítókat és sales house-okat tömörítő szakmai csoportja.

Rendszeres produktuma, a NORI kutatás

A NORI egy net-net alapú bevallás, így – szemben a Kantar Adex-szel – nem a listaáras bevételeket, hanem az ügynökségi díjakkal és kedvezményekkel csökkentett, tényleges (net-net) bevételeket tartalmazza. Ennek megfelelően negyedévente pontos képet ad a piacról, annak trendjeiről, nagyságrendi változásairól. Időről időre a piacon megjelenő új formátumok is belekerülnek, például natív hirdetések, vagy éppen a 2022-es bevallásban újonnan megérkező podcast – audio bevételek. Így nyomon követhető a kiadók számára, hogy milyen hirdetési típusnak mekkora súlya van az adott piacon, érdemes-e erre terméket fejleszteni, vagy hogy a saját sales-ük mekkora részesedést tudott az adott piac bevételeiből elhozni. A NORI bevallás eredményeiből készült elemzés az abban résztvevő cégek, vagyis a médiaszekció számára elérhető.

Egyéb célkitűzések

A médiaszekcióban rendszeres szakmai egyeztetések is zajlanak olyan – elsősorban technológiai változásokat érintő – kérdésekben, amikre célszerű hasonló megoldásokat, válaszokat adnunk mind az olvasók, felhasználók, mind a hirdetők felé. Például ilyen téma volt a GDPR életbe lépése miatt szükségessé váló adatvédelmi megoldások.

2022 legfőbb célkitűzése a 3. feles cookie-k eltűnése miatt szükséges elsődleges adatok gyűjtésének lehetséges megoldásait közösen kialakítani

Vezető

Kékesi Zsuzsa (Ringier Hungary)

Kékesi Zsuzsa, a Ringier Hungary digitális stratégiai igazgatója, előtte 15 évig dolgozott a HVG-nél projektmenedzser, majd online divízióvezetői pozícióban. Főbb fókusz területe az aglis termékfejlesztés, többek között olyan média termékek életre hívásában volt meghatározó szerepe, mint az Eduline, az előfizetéssel elérhető Adózóna és hvg360, illetve a Kiskegyed.hu vagy a – szintén előfizetői modellben működő – Glamour Univerzum alkalmazás.

 

 

 

Tagcégek

Ads Interactive Network Kft.
Atmedia Kft.
Betone Studio Kft.
Central Médiacsoport Zrt.
EDS Kft. (Euro Group – Euroneon)
Freshcorp Kft. (Perform Média)
Frog Média Kft.
HVG Kiadó Zrt.
HW SW Számítástechnikai Szolgáltató és Kereskedelmi Bt.
Infinety Invest Kft.
Jaguár Média Kft.
Kettő Kft. (Proaktív Direkt)
M-RTL Televízió Zrt.
Madaz Media Kft.
Magyar Jeti Zrt.
Marquard Media Magyarország Kft.
Mediaworks Hungary Zrt.
Net Média Kiadó és Internet Zrt.
Optimusz Direkt Marketing Kft.
Ringier Magyarország Kft.
Sales Contact Kft. (Adaptive Media)
TargetMax Kft.
TV2 Média Csoport Zrt.
Van Másik Kft.
WMN Média Kft.