TCF: az IAB Europe benyújtotta a cselekvési tervet

Megosztás

Az IAB Europe április 1-jén benyújtotta a belga adatvédelmi hatóság (DPA) számára az átláthatósági és hozzájárulási keretrendszerével (TCF) kapcsolatos cselekvési tervet, amit a DPA határozatában írt elő számára.

Mint arról korábban beszámoltunk, a DPA határozata megállapította, hogy a TCF nem felel meg a GDPR számos rendelkezésének, és február 2-től számítva két hónapos határidőt adott egy megoldás kidolgozására, és összesen 6 hónapot ennek gyakorlati megvalósítására.

Az IAB Europe szerint a most benyújtott cselekvési terv lehetővé teszi, hogy a 6 hónapos határidőn belül, a bizottság felügyelete mellett bevezessék a TCF új változatát, jobb megfelelőséggel és szélesebb körű funkcionalitással. Az IAB Europe régóta törekszik arra, hogy a TCF-et nemzetközi magatartási kódexként ismertesse el, és az európai szakmai szövetség szerint az új cselekvési terv fontos lépés ebbe az irányba.

Az akcióterv a TCF-et a gyakorlatban alkalmazó, és az IAB Europe TCF munkacsoportjaiban dolgozó tagvállalatok részvételével készült el: alapos szakmai egyeztetések alapján, felvázolva azokat az intézkedéseket, amelyek legikább megfelelnek a DPA GDPR-értelmezésének és a határozat által kirótt kötelezettségeknek.

Az IAB Europe eredeti közleménye a cselekvési tervről megtekinthető a szövetség honlapján.

 

Az IAB Hungary az Interactive Advertising Bureau (IAB) szakmai szervezet hazai képviselője, az IAB Europe tagja.

 

Kapcsolódó cikkek: