IAB-kisokos a Connected TV-ről: Új definíciók, tudnivalók és adatok

Megosztás

Az IAB Europe először 2020-ban készítette el összefoglaló útmutatóját a csatlakoztatott televíziós piaci szegmensről Guide to Connected TV címmel, hogy segítse a lineáris illetve digitális televíziós környezetben egyaránt mozgó médiatervezőket és -vásárlókat eligazodni azon lehetőségekben, amelyeket a CTV kínál.

A minden korábbinál gyorsabban terjedő okostévék, streaming alkalmazások és -eszközök használatának köszönhetően a televíziós piacon belüli CTV-szegmens egyre szédítőbb ütemben fejlődik, fokozatosan formálja, alakítja a médiakörnyezetet, miközben új szolgáltatások, lehetőségek keresésére ösztönzi a műsorszolgáltatókat és médiavásárlókat egyaránt.

2021-ben több mint 56 százalékkal nőttek a CTV-s reklámköltések Európában, és az előrejelzések szerint az idei év végéig további 35%-os bővülésre lehet számítani (Forrás: Statista). Jelenleg a videó a legfontosabb mozgatórugója a digitális hirdetési költségek növekedésének, és az IAB felmérésében résztvevő hirdetők és ügynökségek szinte mindegyike a CTV-t nevezte meg a digitális videózás kulcsfontosságú területeként az elkövetkező egy évben.

Ezért az IAB Europe márkahirdetési munkacsoportjának szakértői frissítették és bővítették korábbi kiadványukat, amelyben ezúttal a legújabb definíciókat, aktualizált tudnivalókat és az egyes európai országok piacain már bevált gyakorlatokat gyűjtötték össze.

Az új, bővített kiadvány célja, hogy segítsen tisztán látni a folyamatosan változó televíziós piaci környezetben, és hogy Európában egységes, világos definíciókkal lehessen leírni a piacon zajló folyamatokat és a változások mutatószámait. A grafikonokkal, mérőszámokkal dúsított összefoglalóban egyes európai országok helyi piaci adatai, a CTV-szféra optimalizálásában bevált gyakorlati módszerei is megtalálhatók.

A 2022-es Guide to Connected TV regisztrált tagjaink számára ezen az oldalon lapozgatható.