2022. október
🎥 Megjelenik az első hazai, mozgóképes tartalomfogyasztást felmérő kiadvány
A Digitális Videó Munkacsoport az NRC piackutató céggel közös kutatásra alapozva készítette el a Total Video 2022 kiadványt, amelyben először kaphatott a piac teljes képet az online videós és a lineáris televíziós fogyasztói szokásokról különböző generációkra bontva.
2022. április
🎂 25 éves a hazai digitális reklámpiac
A jubileumról Novák Péter, az Adex Munkacsoport vezetője is megemlékezett a tavaszi IAB Reklámköltés Cafén, aki egy évvel az AltaVizsla kereső 1998. áprilisi indulását követően az MRSZ frissen megalakult Internet Tagozatát is vezette.
2021. június
🎧 Megjelenik az első hazai podcast-médiakutatás
Nyolcszázezres, heti rendszerességgel podcastműsorokat hallgató tábort mért az Audio Munkacsoportja megbízásából készített NRC-kutatás, amit Román Balázs, a munkacsoport vezetője mutatott be a 2021-es Media-Digital Hungary konferencián. Ekkor jelent meg az első Podcast Insight Hungary kiadvány is, amely a kutatás eredményei mellett a hazai podcast médiapiac trendjeit és alapfogalmait is tartalmazta.
2019. július
🖇 100 fölötti az IAB Hungary tagcégszáma
Szintet lépett az IAB Hungary címmel és Sopov István, a 2017-ben megválasztott elnök portréfotójával szemlézte a hírt a Media1 2019. július közepén. Ebben az évben olyan cégek csatlakoztak a szövetséghez, mint például a magyarországi Coca-Cola, a Magyar Villamos Művek, a Decathlon, a Nestlé és az OTP Bank.
2018. május
Meghirdetjük Legjobb szakdolgozat pályázatunkat
A felsőoktatásban végzett hallgatóknak kiírt pályázatunkkal az utánpótlás képzése, a pályakezdő fiatalok támogatása és a jövő digitális tehetségeinek megtalálása is fókuszba került. Egyre többen ismerik és kedvelik a pályázatot, amit 2023-ban már az ötödik alkalommal hirdettünk meg.
2017. február
Elkészül az első Programmatic Kisokos
Az első Programmatic Kisokost bárki haszonnal forgathatta. Mert a cél az volt, hogy legyenek benne definíciók, bemutassa a hazai programmatic ökoszisztémát, felsorolja a főbb targetálási lehetőségeket, vagyis segítsen mindenkinek, hogy felfedezhesse a programmatic világát. Még mobilra optimalizált verziója is volt!
2016. november
Első képzésünket IAB Thematics – Programmatic címmel tartottuk
“A kurzuson a kezdetek és az alapok kerülnek terítékre, a márkabiztonság, az optimalizálási lehetőségek, a KPI-ok, a programmatic HR-kihívásai; sőt, a televíziós programozott vásárlásról is lesz egy előadás” – írta Fehér Alexandra a blog szerkesztője a képzésről, amelyet a Montevideo utcai Central Média székházban tartottunk.
2016. tavasza
📈 Megjelenik az első AdExpect felmérés
Az Adex Munkacsoport először közölt adatokat a piaci szereplők tárgyévre vonatkozó digitális reklámköltési várakozásairól. A szakma átlagos várakozása a 2016-os évvel kapcsolatban 11,5%-os növekedés volt, a megkérdezettek között a hirdetők bizonyultak a legoptimistábbnak 12,7%-kal.
2015. február
Elindul az iab.hu szakmai blogja
“A legfontosabb szerkesztési elvünk, hogy olyan blogot írjunk, amelyet magunk is szívesen olvasnánk. Olyat, amely igyekszik érthetően, sallangmentesen elemezni a digitális szakma történéseit, folyamatait, összefüggésbe helyezni az egyes jelenségeket, és hasznosan, a magyar piac kontextusában szemlézi a megjelenő nemzetközi szakmai anyagokat. Célunk az is, hogy szakmai vitákra serkentsünk Benneteket. Szabad kérdezni, szabad vitatkozni, sőt!” – fogalmazott köszöntőjében Szabó Ákos, a blog főszerkesztője 2015. február 4-én.
2012. augusztus
Mobilhirdetési ajánlást ad ki az IAB Hungary
A Brindza Gábor (Madhouse) vezette Mobil Munkacsoport kialakította a hazai sztenderd hirdetési formátumokat mobil webre és mobil alkalmazásokba. A két elfogadott méret a 480×120 és a 320×50 pixel méretű hirdetések lettek, amelyek hivatalos IAB Hungary ajánlásnak tekintendők – olvasható az MRSZ 2012-es hírei között.
2012 tavasza
Elkészül az első magyar kutatás a digitális videóhirdetésekről
Először jelenik meg egy online döntéshozókra fókuszáló kutatás a digitális videóhirdetések hazai piacáról, amelyet a Playertise kérdőíves módszerrel végzett az Internet Hungary 2011 konferencián. Az IAB Hungary támogatásával készült kutatás pdf-verziója itt olvasható.
2012. április
Elkészül az első NORI-jelentés
Az online reklámköltési adatokat évek óta összesítő Interactive Advertising Bureau (IAB) Hungary az idei évtől negyedéves reklámbevételi mutatóval jelentkezik, amely a Negyedéves Online Reklámbevételi Index, vagyis NORI nevet kapta – írta 2012. június 18-án a Kreatív Online.
2009. április
📊 Megjelenik az első AdEx riport
A 2009. április 8-án bemutatott első AdEx riportunk szerint 2008-ban a teljes digitális reklámköltés (online+mobil) 22,25 milliárd forint volt, amely az akkori reklámtortából 10,8% részesedést jelentett.
2008. december
Megalakul az első munkacsoport
2008 decemberében elkezdődött a munka az Adex Munkacsoportban negyven fős tagsággal, Novák Péter vezetésével. A munkacsoport az adatszolgáltatási termékek kialakítását, a negyedéves és éves riportok elkészítéséhez szükséges részletes, aprólékos módszertan kidolgozását tűzte ki célul.
2008. november
46 piaci szereplővel és Novák Péter elnökletével megalakul az IAB Hungary
Az Interactive Advertising Bureau Europe (IAB Europe) szakmai szervezet 19. tagjaként alakult meg az IAB Hungary. Ennek kapcsán küldtük ki az első sajtóközleményünket, és először láthattuk szalagcímekben nevünket:
Kreatív Online: Elindult az IAB Magyarország
Portfolio.hu: Megalakult az IAB Magyarország
24.hu: Megalakult az IAB Magyarország
Trademagazinhu: Megalakult az IAB Magyarország
Index: Szervezetbe tömörülnek az internetből élők
Mediainfo.hu: Netes szakmai szervezet alakult Magyarországon
Kreatív Online: Elindult az IAB Magyarország
Portfolio.hu: Megalakult az IAB Magyarország
24.hu: Megalakult az IAB Magyarország
Trademagazinhu: Megalakult az IAB Magyarország
Index: Szervezetbe tömörülnek az internetből élők
Mediainfo.hu: Netes szakmai szervezet alakult Magyarországon