Újraindult az IAB Hirdetői Klubja!

Megosztás

Október 12-én tartotta első találkozóját az IAB Hirdetői Klubja, ahol kizárólag a digitális hirdetések megrendelői találkoznak és beszélik meg a nekik fontos, őket támogató kérdéseket.

Az első találkozón a résztvevők sokat beszéltek arról, hogy milyen képzési feladatok és igények vannak náluk. Nyilván a sokféle iparág szakértői más-más részleteket emeltek ki, de abban megvolt az összhang, hogy a társosztályok edukációja nagyban megkönnyítheti a digitális területek térnyerését vagy akár a napi munkát.

Hasonlóképpen többen kérték, hogy az IAB segítsen abban, hogy a hirdetők rendszeresen juthassanak digitális költési adatokhoz (ebben partnerként számítanak az IAB Adex munkacsoportjára is).

Ezen kívül szó volt még a hirdetők számára kiemelten fontos viewability mérés, illetve a brand safety problémákról. Az már most is jól látszik, hogy ezek a kérdések a digitális kommunikációs szektor érintettjeinek (hirdető-ügynökség-média) nagyon mást jelentenek, és másképp okoznak fejfájást. Izgalmas volt hallgatni, hogy egy-egy kérdésben milyen különbségeket okoz az eltérő iparág. A telekommunikáció, a pénzügy, az FMCG vagy a kereskedelem teljesen más mérőszámokat használ a teljesítmény és a hatékonyság mérésére, illetve más és más elvárásoknak kell megfelelniük még házon belül is – például azért is, mert eltérő mértékben digitalizált a napi működése, fogyasztókkal való kapcsolata.

Az IAB részéről Sólyom Balázs (UPC) elnökségi tagként elmondta, hogy szándékaik szerint másfél-kéthavonta személyes találkozókat szerveznek majd egy-egy előre meghirdetett témában, de két személyes találkozó között  szakmai anyagok, beszámolók megosztása lesz az IAB feladata. Sikerült abban is megállapodni, hogy a korábbi hagyományokhoz híven, a tagok igényei alapján az IAB HK fog meghívni ügynökségi, médiatulajdonos, tanácsadó szakértőket – amikor arra az IAB HK tagok felkérést illetve beleegyezést adnak.

Várunk minden olyan szakembert a Hirdetői Klubba, aki hirdetői oldalon dolgozik, a digitális kommunikáció bármilyen területén aktív, és érdekli a szakmai közélet, illetve tudásmegosztás. Az IAB Hirdetői Klub tagságához nem szükséges IAB tagnak lenni, ide bárki jelentkezhet, akit érdekel a téma, szívesen eljön a találkozókra és igaz rá, hogy nem dolgozik tanácsadóként vagy médiatulajdonosként. Jelentkezni az IAB ügyvezetőjénél, Máth Andrásnál lehet e-mailben: [email protected].

A következő találkozó még 2017-ben, feltehetően december első hetében lesz, és a témát a tagok szavazáson döntik el valamikor november első felében. Gyertek és döntsetek ti is arról, hogy mi legyen a következő téma!