Ukrajnában is elindult az IAB

Megosztás

Az újabb csatlakozóval immár 45-re nőtt a nemzeti IAB-k száma.

Február végével kezdte meg tevékenységét az ukrán IAB, amelyet Yaroslava Antipina irányít ügyvezetőként. A szakember korábban a Media Group Ukraine digitális projektjeiért felelt. Ez utóbbi egyébként az ország egyik legnagyobb médiavállalata, amely televíziós és újmédia érdekeltségekkel rendelkezik.

Az ukrán IAB a nemzetközi IAB-családdal együttműködésben a piacfejlesztésen, a transzparens sztenderdek kialakításán és az innováció ösztönzésén dolgozik az ország digitális piacán.

Az alapító tagok között ott találjuk a Google-t, az Admixer elnevezésű piacvezető sales house-t és hirdetési hálózatot, a Kantar TNS kutatócéget, a GroupM médiaügynökségi csoportot, a Publicis One reklámügynökséget, a tranzakciós üzletben érdekelt OLX Groupot, az Obozrevatel.com népszerű ukrán híroldalt és a már fentebb említett Media Group Ukriane-t.

A célok meglehetősen ambíciózusak, első körben a kutatások indításától, az edukáción, a sztenderdek kialakításán át a platformok minősítéséig és díjak meghirdetéséig terjednek.

“Az ukrán digitális piac az elmúlt években példátlan növekedést mutatott fel. Az ukrán IAB elindulásával az iparág kapott egy olyan középpontot, ami piacszerte javíthatja az együttműködést”, mondta Dave Grimaldi, az IAB alelnöke.

Az IAB-család így 45 nemzeti IAB-t számlál hat kontinensen. Mellettük egyetlen regionális IAB létezik, az IAB Europe.