Új ügyvezetőt igazolt az amerikai IAB

Megosztás

David Cohen április óta elnökként tevékenykedett a digitális szakmai szervezetnél, ahol a 13 év után távozó Patrick Dolant váltotta. Most ismét egy olyan szakembert követ a poszton, akinek nemcsak az amerikai, hanem a globális digitális piac is sokat köszönhet.

David Cohen szeptember 15-étől tölti be az amerikai IAB CEO pozícióját, azonban 2022 közepéig még elődje, Randall Rohenberg is a szakmai szervezet vezetésében marad, mint ügyvezető elnök. A friss kinevezéssel Cohen nemcsak az IAB, hanem a tőle függetlenül működő IAB Tech Lab vezetője is lett.

A szakember rázós időpontban csatlakozott a digitális szervezethez, érkezéséről a márciusi nagy lezárások előtt mindössze napokkal tettek bejelentést. Rothenberg utódjáról nyilatkozva éppen azt emelte ki, hogy rendelkezik azzal a határozottsággal és stratégiai szemlélettel, amire ebben a helyzetben szükség van.

Cohen az elmúlt hónapokban erőteljes átszervezést hajtott végre az IAB 750 tagot számláló szervezetében, és olyan ügyekhez kapcsolódóan indított kampányokat, amelyek közvetlenül érintik a képviselt cégek bevételi kilátásait, költség- és kockázatviselő képességét. Emellett nagy hangsúly jutott az utóbbi hónapokban az iparági sokszínűségre és a befogadó kultúrára, valamint olyan szakmai kérdésekre, mint az adatvédelem, a mérhetőség, illetve a legújabb, részben a koronavírus járvány által előhívott fogyasztói trendek.

Cohen elődje, Randall Rothenberg 2007 januárjában lett az IAB ügyvezetője, sikeres szakírói és tanácsadói éveket követően. Vezetésének 14 éve alatt az IAB megháromszorozta tagjai és munkatársai létszámát, az éves bevétele ötszörösére nőtt (elérve a 30 millió dollárt), és az amerikai marketingkommunikációs piac egyik legjelentősebb szakmai szervezetévé vált. Szintén jelentős szerepe volt abban, hogy mára 47 nemzeti és regionális IAB működik világszerte. Emellett számtalan, mára alapvetőnek tekintett digitális kezdeményezés fűződik a nevéhez, így pl. az iparági sztenderdizációban vezető IAB Tech Lab vagy a televíziós upfront mintájára indított Newfronts digitális kereskedelmi esemény.