Jelenleg a social commerce-t tartom a legizgalmasabbnak

Megosztás

Az IAB Hungary Legjobb szakdolgozat a digitális marketingről versenyének egyik győztese, Koblencz Dóra az online szájreklám és a nonprofit szféra kapcsolatát vizsgálta egy alapítványi példán keresztül. Témaválasztása mellett arról is kérdeztük, milyen trendre figyel jelenleg a leginkább, és miért.

Miért jelentkeztél a versenyre, mi tetszett meg a lehetőségben?

A versenyre való jelentkezésben elsősorban az inspirált, hogy egy reklámipari szakmai szervezet által is szerettem volna megmérettetni a kutatásom. Kíváncsi voltam, hogy kifejezetten a digitális marketing szekcióban milyen eredményt tudok elérni, a díj elnyerése pedig egy jó visszacsatolást és motivációt adott számomra, hogy a későbbiekben további akadémiai munkát folytassak.

Mi volt a témád, és miért ezt választottad annak idején?

A szakdolgozatom témája az online szájreklám volt, aminek a jelentőségét a nonprofit szektorban vizsgáltam. Azért esett erre a szektorra a választásom, mivel én is önkéntesként tevékenykedem, továbbá úgy gondolom, hogy ezeknek a szervezeteknek kiemelten fontos, hogy transzparens és hiteles legyen a kommunikációjuk, azonban jelentős anyagi korlátokkal kell szembenézniük. A potenciális támogatók közül sokan szkeptikusan állnak ahhoz, hogy ezek a szervezetek valóban arra fordítják-e a támogatásokat, amire ők küldik. Mivel az online szájreklámot az egyik leghitelesebb információforrásnak tartják, így egy-egy ilyen vélemény organikusan tudja hitelesíteni a szervezet munkáját. Az Amigos a gyerekekért alapítvány kommunikációs platformjain több olyan kommentet vagy történetet is olvashatunk szülőktől, önkéntesektől, amelyek igazolják, milyen nagy hatással van a szervezet munkája a kórházban fekvő gyerekek életére.

Mennyire volt könnyű gyakorlati vagy épp elméleti alátámasztást, segítséget találnod a témához? Mennyire sikerült gyakorló szakembereket bevonni?

Szakirodalmi szempontból elmondható, hogy jóval kevesebb forrás található a nonprofit szektorról, kiemelten igaz ez a nonprofit marketingre. Kihívás volt az is, hogy az online szájreklámot hogyan tudom ezzel a területtel összekapcsolni. A konzulensem fő kutatási területe az online szájreklám, így az ő iránymutatása nagyban hozzájárult a kutatás sikerességéhez. Mindenképpen szerettem volna mind szervezeti, mind fogyasztói oldalról megvizsgálni a kérdést. Az Amigostól lehetőségem volt Forgács-Fábián Sárával, a szervezet megálmodójával, a kuratórium elnökével és egy olyan önkéntessel is interjút készítenem, aki nagy szerepet vállalt a szervezet kommunikációjában, így úgy gondolom, rengeteg gyakorlati és szakmai információt tudtam összegyűjteni, ami a fókuszcsoportok kiegészítésével izgalmas következtetésekhez vezetett.

Függetlenül a témádtól mi az a digitális piaci trend, amit fogyasztóként vagy fiatal szakemberként a legizgalmasabbnak találsz?

Én jelenleg a social commerce-t tartom a legizgalmasabbnak, mivel e-commerce területen dolgozom. Ezek a social media platformokba integrált vásárlási funkciók lerövidítik és megkönnyítik a vásárlási folyamatot, továbbá nagyban hozzájárulnak a fogyasztói élményhez. Kíváncsian várom, milyen új funkciókkal fognak gazdagodni ezek a platformok!

Jelentkezz te is az IAB Hungary Legjobb szakdolgozat a digitális marketingről pályázatára!

Kapcsolódó cikkek