2006 óta nem nőtt ekkorát az amerikai digitális piac

Megosztás

A digitális reklámköltés elérte a 189 milliárd dollárt 2021-ben, ami 35 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest – derül ki az IAB és a PwC közös amerikai adataiból.

Az adatokból az látható, hogy a digitális piacon belül minden jelentősebb csatorna nőni tudott. Nem volt ez másképp a digitális videó (+CTV/OTT), a digitális audió, a közösségi média és a kereső esetében sem. Libby Morgan, az IAB stratégiai igazgatója elmondta: azt tudták, hogy 2021 különleges év lesz, de azt maguk sem gondolták, hogy ilyen mértékű növekedéssel lehet számolni. Nem csupán az történt, hogy minden egyes digitális csatorna jobb eredményt ért el, mint egy évvel korábban, hanem többek esetében 50% feletti volt a növekmény. Hozzátette: a 2021-es bővülés a 2020-ashoz képest háromszor akkora volt.

Ezek a számok nem jelentenek meglepetést annak fényében, hogy az amerikai internetgazdaság hétszer olyan gyorsan fejlődött az elmúlt négy évben, mint az amerikai gazdaság egésze, és mostanra a GDP 12 százalékát teszi ki. David Cohen, az IAB ügyvezetője szerint a kép világos, jelenleg a nethez való hozzáférés teljes demokratizálódásának vagyunk a tanúi, amit a hirdetésekkel támogatott digitális csatornák tesznek lehetővé. Hozzátette: a pandémia alatt a digitális csak tovább erősödött, köszönhetően a nagyobb felhasználói aktivitásnak és a kkv-knak. Ez a növekedés általános a digitális piacon, de főleg a videó és az audió profitáltak belőle.

A helyzet természetesen nem egyöntetűen pozitív, mert továbbra is bizonytalanságot jelent a szabályozási környezet változása, szigorodása, a third-party cookie-k kivezetése, a mérési kihívások és az ellátási lánc elégtelen transzparenciája. Ezek a kihívások ugyanakkor nem riasztják el a márkákat:

  • A digitális videó továbbra is az egyik leggyorsabban bővülő csatorna, amely 39,5 milliárd dolláros bevételnek és 50,8%-os ugrásnak örülhetett tavaly.
  • A legnagyobb arányú növekedést a digitális audió produkálta 57,9 százalékkal. A bevételek ebben a szegmensben 4,9 milliárd dollárt tettek ki.
  • A social mediában a hirdetők 57,7 milliárd dollárt költöttek, ami 39,3 százalékkal haladta meg a 2020-as értéket.
  • A search is harmadával bővült (+32,8%), de mivel ez az ütem elmaradt a többi csatornáétól, a digitális tortán belül minimálisan (0,8 százalékponttal) csökkent a részesedése.

2022-re előretekintve az IAB és a PwC továbbra is erőteljes növekedéssel számol, melynek olyan hatóerői lesznek idén, mint a retail média, a connected TV, a gaming és a digitális audió. Emellett az innováció terepe lehet a metaverzum és a web 3.0 is.