Két számjegyű növekedés az összes európai piacon

Megosztás

Az IAB Europe a legnagyobb éves rendezvénye, az Interact keretében mutatta be friss adatait. A kutatás szerint az európai digitális reklámpiac 2021-ben 30,5%-kal nőtt, elérve a 92 milliárd eurót. A török piac mérete gyakorlatilag megkétszereződött, a feltörekvő digitális eszközök közül az audio több mint 50 százalékkal haladta meg a 2020-as értéket.

Az európai Adex immár hatodik alkalommal készült el ebben a formában, és a 28 piac adataiból az látható, hogy nem volt olyan ország, ahol ne lett volna két számjegyű a bővülés, mutatva a digitális szegmens ütésállóságát a covid alatt. Az európai költés 92 milliárd eurót tett ki, és az éves növekedés 30,5% volt. Ezen belül a legdinamikusabb bővülést a törökök mutatták +99,7%-kal.

A legnagyobb ütemű fejlődés a digitális audio szegmensben látszik, amely 51,3%-kal haladta meg a 2020-as piacméretet. Miközben az audio szegmens mérete még kicsi, a videós költések már elérték a 18,5 milliárd eurót és a növekedés is dinamikus, összességében 46,2 százalékos volt. A display 34,5 százalékkal 45,6 milliárd euróra, a search 29,9 százalékkal 39,5 milliárd euróra bővült.

A teljes, részletes hátteret biztosító Adex-jelentés júniusban jelenik meg, addig is itt lehet csemegézni az adatok közül.