A magyar beszámoló után az IAB Europe tavalyi évét is áttekintettük.
2020-ban az IAB Europe öt fókuszterületet jelölt ki, amelyeken fejlődést kívánt elérni. Alább ezekből szemezgetünk.
Digitális reklámkutatás, definíciók, jó gyakorlatok
A fejlődési lehetőségek, a kihívások, a piacszerkezet jobb megértése kulcsfontosságú volt ebben az évben is, ezért több kutatás is készült olyan témákban, mint a digitális videó vagy a programmatic.
Néhány kiemelt projekt, amelyeket érdemes megnézni:
- The Impact of COVID-19 on our Industry
- The AdEx Benchmark Study
- Attitudes to Digital Video Advertising Report 2020
- Attitudes to Programmatic Advertising Research 2020
- The Programmatic Advertising Spend Report 2019
A kutatások mellett útmutatók is készültek, melyek elsődleges célja, hogy a márkák jobban eligazodjanak a feltörekvő médiacsatornák között. A connected TV és a digitális audio 2020-ban slágertémák voltak, és ez vélhetően idén sem lesz másképp:
Élet a harmadik feles cookie-k után
A piac óriási változás előtt áll, és ebben a helyzetben az IAB Europe az átmenetet különféle edukációs anyagokkal, útmutatókkal segíti. Így készült el Guide to Navigating the Post Third-Party Cookie Era, amelyből idén év elején megjelenik a következő kiadás is. Emellett az IAB Europe és a francia tagszervezet közös kezdeményezése a cookie munkacsoport, amelyhez bármely nemzeti IAB csatlakozhat.
Bizalom a digitális reklámmal szemben és átláthatóság
A digitális reklámpiac fenntarthatóságához elengedhetetlen, hogy az iparág megbízhatóan és transzparensen működjön. Az IAB Europe több munkacsoportja is együtt dolgozott a témán, hogy közösen tárják fel a minőségi és átláthatósági aggályokat, és segítsenek ezek lebontásában.
Íme, néhány olvasnivaló ebben a témában:
- Supply Chain Transparency Guide
- Brand Safety & Suitability Guide
- IAB Europe Navigator to Quality Initiatives
- Guide to Supply Path Optimisation
Jogi szabályozás és érdekképviselet
Az IAB Europe véleményt nyilvánított mások mellett az ePrivacy rendelet ügyében, amellyel kapcsolatban nem történt előrelépés sem a horvát, sem a német elnökség alatt, így a januárban kezdődött portugál elnökségre vár ez a feladat.
A Digitális Szolgáltatások Törvénye kapcsán az IAB Europe többször is jelezte aggályait és javaslatait. Erről például októberben írtunk, majd az IAB Europe a jelen verzió december 15-i nyilvánosságra hozatala után ismét megerősítette: elkötelezett az iparág transzparenciája és a minőség mellett.
Szintén ide tartozik jogi megfelelőség vonalon, hogy augusztusban a piac átállt a TCF 1.1-ről a TCF 2.0-ra. A TCF keretrendszert érintő fejleményekről mi is többször írtunk.
Események és tudásmegosztás
Az IAB Europe a lezárások és korlátozások ellenére számos rendezvényt kínált tavaly, online formában. A virtuális események száma 150 százalékkal nőtt 2019-hez képest, és ezeket több mint 10 ezren követték a neten.
Virtuális konferenciára vagy workshopra került sor többek között programmatic és connected TV témában. Emellett Daniel Knapp, az IAB vezető közgazdásza rendszeres frissítést adott a gazdasági és ezen belül a digitális piaci várakozásokról.
További részletek az IAB Europe oldalán.