Pár nappal ezelőtt nekifutottam a reklámblokkolás témájának, de a miérteknél függőben hagytam a gondolatmenetet. Akkor hát folyt. köv.
A reklámblokkolás momentán a legnagyobb kolonc, amit az online média- és hirdetési iparág a nyakában kénytelen hurcolni. A küzdelem sokféle formát ölt, van köztük még blokkolásblokkoló fejlesztése is, de a témával foglalkozó cikkeket, kutatásokat és egyéb megnyilvánulásokat olvasva még abban sem lehetünk biztosak, hogy az egyre nagyobb veszteségeket elszenvedő kiadók és az iparág többi szereplői igazán tisztában lennének a probléma gyökereivel.
Persze sokan rávágják, hogy az online kiadók kapzsisága miatt van az egész, több a hirdetés az oldalakon mint a tartalom, és ez túlzottan zavarja a látogatókat. Bár az állítás első része sokszor megáll, nem hiszem, hogy ez lenne a fő ok. A korrekt kiadók, ha sok hirdetéssel is dolgoznak, általában meg tudják oldani, hogy azok a lehetőségekhez képest normálisan jelenjenek meg, illetve egyes hirdetések egy kattintással becsukhatók, eltűntethetők legyenek.
A PageFair/Adobe-kutatás rákérdez ugyan az okora, de a válaszok nem egyértelműek, legalábbis további elemzést igényelnek. Az első helyen a miértek között (legalábbis az egyesült amerikai válaszadók között) a személyes adatokkal való visszaélés emelkedik ki 50%-kal. A második helyen az elfogadhatóhoz képest túl sok reklám (41%), a harmadikon pedig a rossz célzás (10%) tanyázik. De mire utalnak vajon ezek a válaszok?
A poszt folytatása a Digital Hungary-n itt olvasható. Ne feledjétek, az Internet Hungary konferencián sok szó lesz az internet sötét oldaláról és azon belül a reklámblokkolásról is!