Kutatni, kutatni, kutatni – A Research-munkacsoport bemutatkozója

Megosztás

Az IAB Kutatási Munkacsoport általános célja a magyar digitális piac fejlődésének támogatása kutatási, módszertani szempontból, elsődlegesen pedig az IAB Hungary és tagvállalatai által a szervezet keretein belül kitűzött célok megvalósításához szükséges, kutatási oldalról biztosított rendszeres szakmai támogatás.

Nagy István, az IAB Hungary Kutatási (Research) Munkacsoportjának új vezetője 20 éves szakmai pályafutást tudhat maga mögött.

Screen Shot 2016-09-04 at 12.17.36

A média területén valamennyi médiummal volt már alkalmam dolgozni. Iparági sajtó, rádió és helyi rádiós kutatásokat az Ipsos és a GfK színeiben vezettem, a TV-s kutatásokkal pedig az AMC Networks kelet-európáért felelős kutatójaként kerültem közelebbi kapcsolatba. Online területen az egyik legnagyobb eredmény, amit elértem, a GfK-Medián Webaudience megalkotása, amely az elmúlt évek DKT tenderei során rendre a Gemius kihívója volt.  Jelenleg az Origonál dolgozom, mint a kutatásokért és programmatic területért felelős vezető.

A munkacsoport felépítése

A csoport tagjainak kiválasztásakor fontos szempontok voltak, hogy minden piaci oldal véleménye megjelenjen a munkacsoportban, hogy olyan tagok vegyenek részt a rendszeres munkában, akik releváns szakmai tapasztalattal rendelkeznek.

A munkacsoport programja

Ügyféligények kiszolgálása

A kutatási munkacsoport legfontosabb feladata, hogy a többi munkacsoporttól érkező kutatással, elemzéssel, adatokkal kapcsolatos kérdésekre a lehető legrövidebb időn belül, szakmailag korrekt, érthető, használható válaszokat adjon.

Nemzetközi  IAB kutatások

Az IAB nemzetközi hálózatában rengeteg kutatási anyag születik, ezek a hazai online piac szereplői számára is hasznosak, iránymutatásként szolgálhatnak. A kutatási munkacsoport számára fontos, hogy a nemzetközi  IAB hálózatban megjelenő kutatásokat rendszeresen monitorozza; a magyar piac vonatkozásában melyek számítanak igazán relevánsnak, valamint egy rövid kivonat kíséretében mindezt megossza az IAB tagságával is.

Saját kutatási iniciatívák

Egyrészt az előbb említett nemzetközi hálózatból származó példák alapján, másrészt a tagságtól érkező felvetések szerint, harmadrészt pedig a kutatói munkacsoport ötletei alapján saját kutatási, elemzési javaslatokban is érdemes gondolkodni. Néhány példa lehetséges projektekre:

  • BtB IABbusz az IAB tagság körében végezendő felmérés.
  • BtC IABbusz az IAB tagság által biztosított felületeken végzett lakossági megkérdezés.
  • BtB/BtC IAB fókuszcsoport. hasonlóan a feljebb vázolt megközelítéshez, olyan esetekben amikor a kérdőíves megközelítés nem célravezető.

DKT

A munkacsoport tevékenységének kiemelt része a DKT-val való kapcsolattartás, illetve ennek esedékessége esetén egy közönségmérési tender aktuális feladatainak ellátása.

Kommunikáció

A fenti feladatokat nem elég „csak” elvégezni, ezeket megfelelő módon kommunikálni is kell, hogy az eredmények a tagsághoz is eljussanak. A munkacsoport kommunikációja során következő csatornákat érdemes használni:

  • Közvetlen kommunikáció
  • Hírlevél
  • Blog
  • FB
  • Konferenciák

 

A Nagy Istvánnal készült friss interjú a DigitalHungary-n olvasható.