A jövő a jelenben – A Programmatic-munkacsoport bemutatkozik

Megosztás

Biztos vagyok benne, hogy a programmatic piac fejlődésének katalizátora lesz a munkacsoport. Nem is lehet más az elsődleges célunk, minthogy kategóriát építsünk. Szeretnénk a lehető legtöbb hirdetővel, ügynökséggel és tartalomszolgáltatóval megismertetni ezt az eszközt az alapoktól kezdve.

Screen Shot 2016-09-05 at 17.18.08

Vándor Attila, az újjászervezett Programmatic-munkacsoport motorja, a HOPPex prémium programmatic piactér vezetője annak indulása óta. 2015 januárig a Centrál Médiacsoport programozott médiaértékesítési projektjeiben vett részt. Korábban három és fél éven át a Vaterát is üzemeltető Allegro Group HU Kft.-nél volt B2C brand manager. Olyan márkák marketing aktivitását bízták rá, mint a Grando.hu és Lealkudtuk.hu. Rövid kitérő után 2015 április közepétől látja el a HOPPex vezetői feladatait.

A munkacsoportban négy alappillérre támaszkodva folytatjuk a munkát. Ezek az újragondolt működés, az oktatás, a technológia és a kommunikáció. Ezek mind fontos szerepet kaptak a pályázatomban. Ami változatlan: IAB programmatic munkacsoport név alatt folytatjuk.

A munkacsoport működése az IAB elnökség kérésére változott meg. A korábbi magas taglétszám 10 főre csökkent, azonban a résztvevőktől sokkal nagyobb aktivitás várnak a vezetők. Ez lehetővé teszi a találkozók rendszeresítését, a projektek folyamatos megvalósítását és a számonkérhetőséget.

Úgy vélem, hogy sikerült összehozni egy remek és színes csapatot, amelyben a keresleti és kínálati oldal is megfelelő számban képviselteti magát. A csapattagok egytől-egyig kiemelkedőek a szakterületükön.

A munkacsoport felépítése

A július 20-i alakuló ülésen az alábbi tagsággal alakult meg az új Programmatic-munkacsoport:

people-coffee-tea-meeting-large

A nyári szabadságok ellenére azonnal megkezdtük a munkát. Első feladatunk egy beginner’s guide összerakása, mely a programmatic alapok elsajátításához és az első lépésekhez nyújt segítséget. Az anyagot landscape-pel és hazai ökoszisztémával színesítjük kora őszi határidővel. Terveink szerint minden évben frissítve, új fókusszal, már Programmatic Handbook néven újra kiadjuk.

A munkacsoport folytatja a már korábban megkezdett projekteket is. Ilyen például a Research-munkacsoporttal közösen megkezdett, kifejezetten előrehaladott állapotban lévő – a magyar programmatic piacot elsőként felmérő – kutatás véglegesítése és az adatfelvétel megkezdése. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a programmatic piacról, benchmark adatokkal szolgáljon a következő évek felméréseihez, valamint hogy feltárja a fejlődést akadályozó tényezőket.

menetrend

Új oktatási tervvel is készülünk szoros együttműködésben a vonatkozó munkacsoporttal. Első ezzel kapcsolatos rendezvényünk várhatóan késő őszre esik majd, és a munkacsoport programjának ez az egyik legfontosabb pontja. Cél, hogy minél több hozzáértő, jó szakember legyen elérhető, mely záloga a fejlődésnek.

Azt is célul tűztük ki, hogy az eredményeinkről beszámolunk a szaksajtóban, illetve itt az IAB blogon, ahol rendszeresen számíthattok szakmai anyagokra tőlünk!

A Vándor Attilával készült interjú a Digitalhungary.hu-n olvasható.