Hol tartunk most? I.

Megosztás

Tisztújítás előtt áll az IAB Hungary tagsága: új elnököt és részben új elnökségi tagokat választunk. Ez a változás jó apropót teremt ahhoz, hogy megnézzük, milyen ügyekben, szakmai területeken milyen előrelépés történt, hogyan látják ezt a most távozó területfelelősök (valamint a nem távozó alelnök), s mit adnak át az utódoknak. Sorozatunk első része következik.

Mainstreammé váló mobil, felpörgő Médiaszekció

A mobil erősödése az egyik legegyértelműbb trend, a területért felelő Brindza Gábortól pedig ezt tudtuk meg az elmúlt időszak fejleményeiről: „A Mobil munkacsoport helyzete nem könnyű, mivel pont abban a fázisban van, hogy mainstreammé válik, vagy kellene válnia minden hirdető fejében. Földi Katával hamar azonos nevezőn voltunk, amikor az éves sarokpontokat meghatároztuk. Legfőbb történések a „motorháztető alatt” zajlottak, zajlanak, szépen átszőtték valamennyi munkacsoportot, ami bár nem látványos, de mindenképpen nagyon hasznos. A mobil is pont így nyúlik bele minden más területbe.

Mindenképpen említést érdemel a mobil sztenderd bannerméretek meghatározása, amit a sztenderdizálás munkacsoporttal közösen hoztak létre, és amely méretek már azóta is használatban vannak. Emellett részt vett a munkacsoport a Digitális Mesterkurzusban, illetve lesz egy mini mobil része az IAB őszi Thematics workshopnak is. És hamarosan ki fog jönni egy olyan dolog, ami végre még jobban megvilágítja a „mobilhelyzetet”, de erről még nem szeretnék semmit elárulni, napokon belül úgyis kiderül.”

Gábor a Médiaszekció elnökségi témaszponzora is, amelyről szintén pozitívan nyilatkozik: „A Médiaszekció Óhidi Zsuzsa vezetésével új lendületet kapott, amellett, hogy az Adex-Nori bevallás zavartalanul halad, számos új, eddig fel nem vetett téma került napirendre. Az igazi program még csak most formálódik, de ha az előzetes programpontok fele már megvalósul, rengeteget fognak tudni a médiaoldali szereplők profitálni a munkacsoport működéséből.”

„Ami szerintem a legfontosabb, hogy támogassuk az adott csoport vezetőjét. Mindkét általam „szponzorált” munkacsoport teszi a dolgát, így az utódomnak nem lesz nehéz dolga. A következő lépések, feladatok tisztán látszanak, de részleteket, még ha akarnék sem tudok megosztani”, összegzi Gábor, akit arra is megkértünk, hogy tekintsen egy kicsit az IAB-s ügyeken túlra is. Íme: „A mobilról már valószínűleg nem tudok újat mondani, mindenki a bőrén tapasztalja a változást. Persze a legérdekesebb az lesz, ami tulajdonképpen már zajlik is – csak nem akarjuk elhinni –, hogy a mobil nagyobb mint a desktop. Nyilván csak bizonyos területen, kiadónál, de mint trend épp ez zajlik, illetve tőlünk nyugatabbra már többet is költenek mobilon mint desktopon. A médiaoldalon is sok érdekes trend van, ami engem a leginkább foglalkoztat (a mobilhatáson kívül), hogy a programmatic folyamatok hogyan hatnak a kiadókra, hatnak-e, és ha mélyebben, hogyan tudnak még erre is felkészülni.”

(A sorozat második része itt olvasható.)

(A sorozat harmadik része itt érhető el.)

Ha érdekel, hogy hova fejlődik a programmatic, mikor nem kérdi már meg senki, hogy mikor jön el a mobil éve, vagy hirdetőként szeretnéd befolyásolni a digitális piac fejlődését, IAB-tagként számítunk a véleményedre és a szavazatodra a június 27-i közgyűlésen.