Hol tartunk most? II.

Megosztás

Tisztújítás előtt áll az IAB Hungary tagsága: új elnököt és részben új elnökségi tagokat választunk. Ez a változás jó apropót teremt ahhoz, hogy megnézzük, milyen ügyekben, szakmai területeken milyen előrelépés történt, hogyan látják ezt a most távozó területfelelősök (valamint a nem távozó alelnök), s mit adnak át az utódoknak. Sorozatunk második része következik. (Az első rész itt érhető el, a harmadik rész pedig itt olvasható.)

 Programmatic: tanulni, tanulni, tanulni

„A Programmatic munkacsoport az egyik, ha nem a legerősebb, legaktívabb csoportja lett az IAB-nak az elmúlt 1 évben, ami nem is csoda abból a szempontból, hogy nagyon erős pályázatok érkeztek be anno, mikor meghirdettük a vezetését. Vándor Attila, akinek pályázatát végül az elnökség a legerősebbnek ítélte, nagy elánnal vetette bele magát a feladatba és remek csapatot rakott össze” – mondja Turóczi András, a programmatic téma elnökségi felelőse, aki a következő kézzelfogható eredményeket sorolja fel:

  • Programmatic piaci attitűdkutatás (aKutatás munkacsoporttal együttműködésben, 2016. november)
  • IAB Thematics – Programmatic kurzus (2016. november)
  • Programmatic Beginner’s Guide (2017. január)
  • IAB Programmatic fee calculator lokalizálása (2017. január)
  • Programmatic market update (PiacTÉR-KÉP, 2017. február)

„Sajnos Vándor Attila munkahelyváltása miatt lemondott a Programmatic munkacsoport vezetéséről, így oda most új pályázatot írtunk ki, de feladat van bőven! A csoport jelenleg is dolgozik egy esettanulmány tár kialakításán, a 2016 őszén futott kutatási projekt második felvonásán és a piac rendkívül gyors változása miatt a Programmatic Kisokos frissítése szintén napirenden van.

Az új vezető természetesen a saját programjával pályázik és lehetősége lesz a már előkészítés alatt lévő projekteket is újragondolni, illetve új projektekkel színesíteni a csoport tevékenységét – unatkozni várhatóan idén sem fogunk!” – mondja már a jövőről András.

„Személy szerint különösen fontosnak tartom a rengeteg bizonytalanság, alacsony általános tudásszint miatt a piac további edukációját és a legizgalmasabb kérdésnek azt látom, hogy hogyan lehet egy asztalhoz ültetni az önállóan egyre inkább a szárnyát bontogató hazai kínálati és keresleti oldalt, mert a programmatic piac jövője a PMP-k / private dealek lesznek itthon is, de ezek még gyerekcipőben járnak, kicsit elmegy egymás mellett a két oldal, ami miatt sok lehetőséget hagyunk jelenleg kihasználatlanul”, teszi hozzá a szakember.


Ha érdekel, hogy hova fejlődik a programmatic, mikor nem kérdi már meg senki, hogy mikor jön el a mobil éve, vagy hirdetőként szeretnéd befolyásolni a digitális piac fejlődését, IAB-tagként számítunk a véleményedre és a szavazatodra a június 27-i közgyűlésen.