Az IAB nemrégiben jelentkezett a friss kreatívcsomaggal, amelyben a legújabb területekre is kitérnek, így a natív megjelenésekre, a 360 fokos videókra, sőt, az emojikra vonatkozóan is adnak irányelveket.
Az IAB Technology Laboratory fejlesztette “IAB Standard Ad Unit Portfolio“-nak ez immár a második verziója. Az első változat 2016 szeptemberében jelent meg, ezt az iparág szereplői kommentelhették, tesztelhették, s ezek alapján formálódott tovább a munkaanyag.
Az összeállítók szerint nem pusztán arról van szó, hogy új sztenderd méreteket tettek közzé, hanem mélyebben akarnak hatni a hirdetések megjelenésére, a felhasználói élményre, valamint egyszerűbbé szeretnék tenni a médiaértékesítést és -vásárlást.
A cél egy olyan csomag kialakítása volt, amelyben rugalmas és a LEAN alapelvekkel (lightweighted, encrypted, AdChoices supported, non-invasive) is kompatibilis megjelenések szerepelnek, legyen szó mobil, display vagy natív formátumokról.
Az új portfólió a html5 technológián alapul, és immár az olyan digitális megjelenésekre vonatkozó irányelveket is tartalmaz, mint a kiterjesztett valóság (AR), a virtuális valóság (VR), a közösségi média, a mobilvideó, a 360 fokos videóhirdetések, sőt, a reklámcélú emojik és stickerek!