Bemutatjuk tagjainkat: Growww Digital

Megosztás

Kérdéseinkre Dunder Krisztián, a Growww Digital társalapítója válaszolt.

 

Mivel foglalkoztok, mi az elsődleges szolgáltatásotok a magyar digitális piac számára?

Digitális marketinggel foglalkozunk, azon belül performance (PPC, SEO, áraggregátor-optimalizálás stb.) és márkakommunikációval (social media, content marketing, webes jelenlét). A Growww Digitalt 2013-ban hívtuk életre Szabó László társammal, akinek a CEE piaci onlinemarketing-specialista skilljeit és az én digitális üzletfejlesztési tapasztalataimat vettük alapul. Az ügynökséget eredetileg a CEE piacra pozicionáltuk, és ez az elképzelésünk nyitottságra talált: a projektjeink fele nemzetközi, ahogy a csapatunk is. A hazai projektek mellett elsődlegesen a cseh, szlovák, román, ex-jugoszláv országok állnak ügyfeleink fókuszában, de előfordul, hogy Ausztriába vagy nagyobb nyugat-európai országokba léptetjük be partnereinket.

Mit fontos még tudni rólatok?

Sok e-kereskedővel és B2B, B2C, C2C közép-/nagyvállalattal dolgozunk együtt, amelyek többségükben több országos performance marketing (konverziós) együttműködések, de hasonló jelentőséget tulajdonítunk az itthoni és nemzetközi márkakommunikációs projekteknek is. Mindkét területen olyan márkákkal és emberekkel dolgozhatunk együtt ügyféloldalon, amelyekre és akikre minden ügynökség vágyik. Úgy gondolom, részben ennek, másrészt a gyakorlatilag fluktuációmentes kiváló csapatunknak köszönhető kimagasló ügyfélelégedettségünk: az évvégi NPS mérés alapján az ügyfeleink +89-re értékeltek minket.

Ennél csak ügyfeleink eredményeire vagyunk büszkébbek: a növekedési projektekben az elmúlt három évben 88, 82, 88%-os növekedést értek el az üzleti mutatóik, ami a CEE piacon látható 15-20%-os organikus növekedés négyszerese.

Mi volt az elsődleges oka annak, hogy beléptetek az IAB-ba? Mit vártok a szervezettől?

Már korábban is terveztük, de az IAB megújulása és az, hogy mi „megérjünk” arra, hogy hasznos tagjai lehessünk és élvezhessük az IAB adta előnyöket, mostanra kristályosodott ki. Nem tudjuk, milyen volt korábban az IAB, most azt látjuk, hogy a rengeteg tanulmány, az IAB export témakör egy aktív, pezsgő működést jelent. Minket – ahogy fentebb is jeleztem – a nemzetközi együttműködések, kapcsolatépítések izgatnak a legjobban, így arra számítok és a Growww Digital részéről az a mi hozzáadott értékünk az IAB tagságban, ha az export törekvésekben közösen léphetünk.

A mostani időszakban szerintetek mi a digitális kommunikációs iparág előtt álló legnagyobb feladat?

Sokkal nagyobb a választék digitális kommunikációs csatornákból, eszközökből, platformokból, mint mondjuk 10 éve. Szerintem igazi kihívás az ügyfeleknek, nagyvállalati termékmenedzsereknek, hogy megtalálják a számukra hasznos, termelő, márkaépítő, reputációt erősítő stb. megoldásokat. Nem azért, mert kevés van, hanem mert sok – és sok közöttük az álproblémát megoldó felfújt, csodálatosan csomagolt semmi. Saját tapasztalatból beszélek: azáltal, hogy a weboldalunk angol nyelvű, heti 3-4 potenciális beszállító keres meg minket, mint ügynökséget, hogy ezt és ezt ajánljuk már az ügyfeleinknek. Kb. évente egy igazán jó új megoldással találkozunk közöttük.

A másik terület egyértelműen a machine learning, divatosabb és érthetőbb nevén a mesterséges intelligencia (AI). Kezd kicsiben működni, és látható jelei vannak, hogy nagyban is fog. Pl. a Google és a Facebook hirdetési rendszerében találunk már okosan használható, nagyjából black boxként működő konverziós célú megoldásokat, amelyek jobb hatékonyságra képesek, mint a kézi kampányok. A kihívás ebben az, hogy a hirdető kezelje a helyén a machine learning képességeket (ne bízza rá az életét, ne legyenek túlzó elvárásai azzal szemben), az ügynökség pedig készüljön fel arra, hogy a kampányok kézi állítgatása helyett áthelyeződik a hangsúly a döntéselőkészítési, tanácsadói szerepekre.