2022 végéig nulla százalék a reklámadó

Megosztás

Az Országgyűlés július 12-én elfogadta a T/6351. számú törvényjavaslatot az egyes adótörvények és más kapcsolódó törvények módosításáról, ami a reklámadó vonatkozásában két paragrafust tartalmaz. A törvény 2019. július 1. és 2022. december 31. közötti időszakra nulla százalékban rögzítette a reklámadó mértékét.

Mint ismeretes, a reklámadó 2014-es bevezetését követően az Európai Bizottság vizsgálni kezdte az új adónemet, és 2016 őszén elmarasztalta miatta Magyarországot. AZ EB arra a megállapításra jutott, hogy az adónem sérti a EU-s szabályokat, mivel szelektív előnyt biztosít egyes vállalatoknak. Ennek egyik oka a progresszív adókulcsokban keresendő, másik pedig abban, hogy a 2013-ban nem nyereséges cégek kevesebb adót fizethettek. A határozat kitért rá, hogy bár 2015 júliusában jó irányba módosultak a reklámadó szabályai, az összes problémát azonban nem sikerült megoldani.

2017-ben a törvény jelentős módosításokon esett át. A rendelkezés gyakorlatilag visszamenőleg törölte az adókötelezettséget, mivel az addig befizetett adót túlfizetésnek minősítette, ami ennél fogva visszaigényelhetővé vált. Az új szabályok szerint adómentessé vált a saját célú reklám közzététele, a reklámadó mértéke pedig egységesen 7,5% lett, amit viszont csak az adóalap 100 millió forintot meghaladó részére kell kifizetni.

A friss, 2019-es törvény ezt az adómértéket módosította határozott időszakra 0%-ra.

Időközben az Európai Unió Bírósága (EUB) kimondta: az Európai Bizottság tévesen állapította meg, hogy a reklámadó eredeti formájában törvényt sértett, ezért a Bizottság vonatkozó határozatát megsemmisítette.