Bemutatjuk tagjainkat: Star Network

Megosztás

Kérdéseinkre Farkas Dániel, a Star Network társalapítója és szakmai vezetője válaszolt.

Mivel foglalkoztok, mi az elsődleges szolgáltatásotok a magyar digitális piac számára?
A Star Network hazánk egyik vezető influencer marketing ügynöksége immáron 5 éve. Kezdetben kifejezetten YouTube-tartalomgyártókkal foglalkoztunk mint partnerhálózat, segítettük őket álmaik megvalósításában, hogy hobbijuk a munkájukká válhasson.

Akkor még nem is influencereknek hívták itthon őket (hanem tartalomgyártóknak), a hazai piacon csak 2017 nyarától robbant be ez a marketing megoldás. Mára már az Instagram, a TikTok, a Twitch és a Facebook felületén is jelen vagyunk, ahol értékes segítséget nyújtunk közel 100 partnerünknek.

Elsődlegesen szponzorációs együttműködések menedzselésében működünk közre manapság. De például közönségtalálkozók szervezése, forgatások technikai támogatása és kollaborációk szervezésével is mögöttük állunk.

A cégeknek pedig a kezdetektől technikai támogatást nyújtunk a videós megjelenéseik hatékonyabbá tételében, szponzorációk szervezésében, 2019-től pedig már mint influencer ügynökség a külföldi piacokra lépésüket segítjük a stratégiától kezdve a szponzorációk projektekt teljes leszervezéséig.

Olyan cégekkel dolgozunk együtt, mint a Coca-Cola, a Telekom vagy a Scitec Nutrition.

Mit fontos még tudni rólatok?

A Star Network 5 divízióból áll: Partnerkezelés, Szponzrációs kampányok projektmenedzselése, Rendezvényszervezés, Tartalomgyártás és Hirdetéskezelés. Célunk, hogy 360 fokos segítséget tudjunk nyújtani partnereink számára az influencer marketing területén, így teljes stratégiákban, hosszú távon gondolkodunk és valósítunk meg együttműködéseket.

Mi volt az elsődleges oka annak, hogy beléptetek az IAB-ba? Mit vártok a szervezettől?

Eltökélt szándékunk, hogy hazánkban az influencer marketing keretrendszerét megteremtsük. Definíciók, kisokos, jogi segítség, piacméret meghatározás és számos olyan további feladatot kell elvégezni ami biztosítja majd, hogy rendezett környezetben, hosszú évekig hatékony marketing eszközként alkalmazhassuk az influencer marketinget. A szervezet számunkra egy keretet tud biztosítani, hogy a piac összes szereplőjét bevonva fejlődjünk és utat mutassunk ezen a területen a magyar cégeknek.

A mostani időszakban szerintetek mi a digitális kommunikációs iparág előtt álló legnagyobb feladat?

Véleményünk szerint az egyes online marketing eszközök, platformok rohamos fejlődése, a változásra való azonnali reakció okoz hatalmas kihívást mindenkinek aki az online marketingben tevékenykedik.

Aki gyorsan tud reagálni, az nagyot nőhet, de egy biztos, senki nem dőlhet hátra, ha versenyben szeretne maradni. Vagyis a legnagyobb feladat az early adopter szerep fenntartása az új platformokon, ezeken kitapasztalni hogy marketing szempontból mire használhatóak, majd ezzel a tudással segíteni a piaci szereplőket itthon és külföldön is.