Az IAB UK videós munkacsoportjának tagjai azt járták körbe, hogy mit jelent a – limitáltan, de már itthon is elérhető – 5. generációs mobilhálózat a videohirdetés szegmens számára.
A kérdéseket az OMD UK, a Realeyes és a Taptica szakemberei válaszolták meg. Általánosságban az 5G megjelenésétől azt várják, hogy:
- A videók streamingelése sokkal gyorsabbá válik, így nagyobb esély lesz arra, hogy a piac nagy felbontású, kreatív hirdetésekkel jelenjen meg, amelyeket a fogyasztók szívesebben meg is néznek. A jobb felhasználói élmény kevesebb elkattintót eredményez. Természetesen nemcsak a hirdetői, hanem az organikus tartalom is jobb minőségűvé válik.
- Az új technológiai eszközökkel együtt lehetőség nyílik új típusú személyre szabott hirdetések készítésére is, például a fogyasztói választól függően alakul a videós reklámok történetvezetése.
Megkérdezték azt is, hogy milyen új lehetőségeket hoz az 5G, amelyek korábban nem voltak elérhetőek:
- Mivel az 5G húszszor gyorsabb, mint a 4G, innovatívabb, valóban élményszerű hirdetéseket lehet készíteni, mert azok nem esznek meg annyi adatot és a mobilt kevésbé merítik.
- Olyan helyekre is eljuthat a hálózat és azon keresztül a videohirdetések, amelyek eddig nem voltak elérhetőek, ami növelheti a reachet.
- Nő a játéktér a hirdetői kreativitás számára. Pl. a kiterjesztett valóságra épülő mobiljátékok nagyon népszerűek, és a jobb hálózattal a márkák is erőteljesebben beléphetnek erre a területre.
Végül a megkérdezett szakemberek elmondták, ők személyesen mit tartanak a legizgalmasabbnak az 5G terjedésével kapcsolatban:
- A rövidebb töltődési idő miatt a videohirdetések is gyorsabban jelennek meg, mielőtt a fogyasztók elkattintanának. Emellett az izgalmasabb megoldások jobb view through mutatókat eredményezhetnek.
- A hirdetők bátrabban, szélesebb körben kísérletezhetnek a kiterjesztett valóság különféle formáival.
- Több eszköz lesz képes a hálózatra csatlakozni hosszabb ideig, ami sokkal több adatot eredményez, így a reklámok célzása pontosabbá, ők maguk pedig személyre szabottabbá válnak.