Mit jelent az 5G a hirdetési piac számára?

Videó

Megosztás

Az IAB UK videós munkacsoportjának tagjai azt járták körbe, hogy mit jelent a – limitáltan, de már itthon is elérhető – 5. generációs mobilhálózat a videohirdetés szegmens számára.

A kérdéseket az OMD UK, a Realeyes és a Taptica szakemberei válaszolták meg. Általánosságban az 5G megjelenésétől azt várják, hogy:

  • A videók streamingelése sokkal gyorsabbá válik, így nagyobb esély lesz arra, hogy a piac nagy felbontású, kreatív hirdetésekkel jelenjen meg, amelyeket a fogyasztók szívesebben meg is néznek. A jobb felhasználói élmény kevesebb elkattintót eredményez. Természetesen nemcsak a hirdetői, hanem az organikus tartalom is jobb minőségűvé válik.
  • Az új technológiai eszközökkel együtt lehetőség nyílik új típusú személyre szabott hirdetések készítésére is, például a fogyasztói választól függően alakul a videós reklámok történetvezetése.

Megkérdezték azt is, hogy milyen új lehetőségeket hoz az 5G, amelyek korábban nem voltak elérhetőek:

  • Mivel az 5G húszszor gyorsabb, mint a 4G, innovatívabb, valóban élményszerű hirdetéseket lehet készíteni, mert azok nem esznek meg annyi adatot és a mobilt kevésbé merítik.
  • Olyan helyekre is eljuthat a hálózat és azon keresztül a videohirdetések, amelyek eddig nem voltak elérhetőek, ami növelheti a reachet.
  • Nő a játéktér a hirdetői kreativitás számára. Pl. a kiterjesztett valóságra épülő mobiljátékok nagyon népszerűek, és a jobb hálózattal a márkák is erőteljesebben beléphetnek erre a területre.

Végül a megkérdezett szakemberek elmondták, ők személyesen mit tartanak a legizgalmasabbnak az 5G terjedésével kapcsolatban:

  • A rövidebb töltődési idő miatt a videohirdetések is gyorsabban jelennek meg, mielőtt a fogyasztók elkattintanának. Emellett az izgalmasabb megoldások jobb view through mutatókat eredményezhetnek.
  • A hirdetők bátrabban, szélesebb körben kísérletezhetnek a kiterjesztett valóság különféle formáival.
  • Több eszköz lesz képes a hálózatra csatlakozni hosszabb ideig, ami sokkal több adatot eredményez, így a reklámok célzása pontosabbá, ők maguk pedig személyre szabottabbá válnak.