Új pályára rakná a digitális marketinget az amerikai IAB

Project Rearc

Megosztás

Project Rearc néven indított új kezdeményezést a szakmai szervezet, amelyhez máris 1200 médiás és marketinges vezető csatlakozott. A cél a személyre szabás, az adatvédelem és a közösség céljainak és eszközeinek összehangolása.

Randall Rothenberg, az IAB ügyvezetője a szervezet éves vezetői találkozóján beszélt arról, hogy új pályát kell adni a digitális marketingnek, amelynek célja, hogy “végre a fogyasztók kerüljenek a középpontba”, és a márkák egészséges, biztonságos és izgalmas környezetet teremtsenek számukra mindazzal, amit tesznek.

A Project Rearc keretében az IAB, az IAB Tech Lab, kormányzati szervek és más iparági, fogyasztói szervezetek fognak együtt dolgozni. A cél, hogy közösen olyan viselkedési, működési alapelveket és jogi alapokat fektessenek le, amelyek lehetővé teszik, hogy a technológiák egyaránt képesek legyenek kiszolgálni a fogyasztók személyre szabással és adatvédelemmel kapcsolatos igényeit.

A fogyasztók 81 százaléka elvárja a márkáktól, hogy tudjanak róluk eleget ahhoz, hogy fel tudják mérni, mikor nyitottak feléjük és mikor nem. Eközben a fogyasztók 73 százaléka aggódik egyre inkább az adatvédelmi kérdések miatt. Ez a kettő nem ellentmondás” – mondja Randall Rothenberg. “Sőt, az eredmények teljes összhangban vannak az embereknek azzal az örök igényével, hogy egyénekként tekintsenek rájuk, akik a családjuk, a közösségeik és egy bizonyos kultúra kontextusában élnek” – teszi hozzá.

A tét anyagi értelemben is óriási. John Deighton, a Harvard Business School professzora ökonometriai kutatással megmutatta: amennyiben kivesszük a digitális marketingből a személyre szabást, 2025-ig 32-39 milliárd dollárnyi reklámbevételt veszít a nyílt web, és ennek a pénznek a 90 százaléka a walled gardenekbe áramlik át.

A Project Rearc egy a számos kezdeményezés közül, amelyek révén a digitális iparág igyekszik újra kitalálni magát. A bejelentésre nem sokkal azután került sor, hogy a Google bejelentette, hogy a Chrome is tiltani fogja a harmadik feles cookie-kat, valamint életbe lépett a California Consumer Privacy Act (CCPA).

Rothenberg a vezetői találkozón elmondta: “Mint mindannyiunk, az internet is tökéletlen – és mint mindannyiunk, az internet is tud jobbá válni. Képes figyelmesebben hallgatni. Tanulni. Alkalmazkodni. Lemondhat az egészségtelen szokásokról, és – gyakorlással – egészségesebbé válhat a szíve.”