Rekordot döntött a brit digitális piac

Megosztás

Nemcsak az amerikai digitális piac zárt erős évet, a brit digitális költés még gyorsabb ütemben nőtt 2021-ben. Hamarosan jönnek az európai adatok is, amelyeket hagyományosan az Interact konferencián mutatnak be.

Az IAB UK és a PwC közös adatai alapján 2021-ben a brit digitális költés 23,5 milliárd fontot tett ki, ami 41 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi értéket. Ez az utóbbi 15 év legnagyobb növekedési üteme volt, és a költés 50%-kal meghaladta a 2019-es, azaz a covid előtti utolsó évben mért értéket is. Az adatok egyértelműen arról tanúskodnak, hogy a 2020-as év érthetően szerény bővülése után visszatért a hirdetők bizalma.

Alább néhány kulcsadat a brit digitális piacról:

  • A search szegmens a legnagyobb: 38%-kal 11,7 milliárd fontra nőtt a költés. Első alkalommal vizsgálták a shopping ads kategóriát, amely összesen 3,5 milliárd fontot tett ki, és jól tükrözi az e-kereskedelem szárnyalását.
  • A display szegmens 53%-kal ugrott meg, elérve a 9,7 milliárd fontot. A social és a non-social csatornák egyaránt 50% feletti bővülést tudtak felmutatni 2021-ben.
  • A display fő hajtóereje továbbra is a videó, amely 58%-os növekedéssel 5,5 milliárd fonton zárt. 60%-os bővülést értek el a banner hirdetések is, ami arra utal, hogy a hagyományos display formátumok továbbra is fontosak a hirdetők számára.
  • A piac egészségére utal, hogy ha az öt legnagyobb céget kizárjuk, akkor is 33%-os bővülést látunk.
  • A teljes költés 60%-a mobil platformon realizálódott. A növekedés e platformon 43% volt, a költés mértéke pedig 14,13 milliárd font.
  • A podcastpiac egyelőre kicsi a maga 54 millió fontos méretével, de a növekedés 61 százalékkal haladta meg a 2020-as értéket. Ha ennél tágabban vizsgáljuk a digitális audiót, a növekedés üteme tavaly 58% volt, ami jelentős gyorsulás az egy évvel korábbi +17%-hoz képest.

Jon Mew, az IAB UK ügyvezetője elmondta:

“A 2020-ban mért 5%-os növekedés után bíztunk abban, hogy 2021 sokkal erősebb eredményeket hoz majd, de az egészen hihetetlen, hogy a piacméret 50%-kal haladja meg a pandémia előtti szintet, és mindez igazolja, hogy mennyire ellenálló a digitális szegmens. Különösen izgalmas az olyan feltörekvő formátumok fejlődését látni, mint amilyen az in-game advertising vagy a podcastek, amelyek újabb és újabb növekedési utakat nyitnak a piac számára. Ugyanakkor azt sem felejthetjük el, hogy 2021 továbbra sem egy átlagos év volt, a felét valamiféle lezárásban töltöttük.” Azt is hozzátette, hogy miközben a mostani eredmények bizakodással tölthetik el a piac szereplőit, az a fontos, hogy a működése fenntartható legyen, és a szegmens hosszú távon is fejlődőképesnek bizonyuljon.