Többet ér a médiavásárlóknak a prémium inventory

Megosztás

Felmérést készített az IAB Europe, melyből kiderül: a médiavásárlók 98%-a ért azzal egyet, hogy fontos a minőségi hirdetési környezet, 92% pedig szívesebben költi a pénzt olyan partnereknél, amelyek követik az iparági sztenderdeket.

Az IAB Europe frissen publikált kutatása azzal a céllal készült, hogy megvizsgálják a vásárlói oldal hirdetésminőséggel kapcsolatos véleményét, aggodalmait, valamint az iparági sztenderdekhez és a különböző inventory típusokhoz kapcsolódó hozzáállásukat.

A kutatásból kiderült: az olyan nemzeti sztenderdek, mint amilyen a brit Gold Standard, a francia Digital Ad Trust vagy a lengyel QUALID,  szerepe kiemelkedő. A megkérdezett médiavásárlók 84%-a mondta ugyanis azt, hogy hajlandó a jobb minőségű, megbízható inventory-ért magasabb árat fizetni, míg 92% szívesebben költi a rendelkezésére álló hirdetési büdzsét olyan partnereknél, amelyek megfelelnek az iparági ajánlásoknak.

A válaszadók 73%-a ellenőrzi is előzetesen, hogy a tervezett médiapartner megfelel-e az iparági ajánlásoknak, és mindössze a vásárlók szűk ötöde (19%) mondta azt, hogy egyáltalán nem foglalkozik a sztenderdekkel. Ez utóbbi arány mindössze 6%, ha csak azon piacok válaszadóit vizsgáljuk, ahol vannak a fent említetthez hasonló nemzeti minőségi sztenderdek.

A hirdetésminőségről való gondolkodás sok évre nyúlik vissza, és elsőként a brit piacon vezették be a Gold Standardot még 2017-ben. Mára hét olyan európai piac van, ahol hasonlót alakítottak ki: a brit mellett a francia, a lengyel, a német, a svéd, az ír és az olasz tartozik e körbe.

Az IAB Europe szerint az eredmények azt mutatják, hogy az iparági sztenderdek segítik az olyan kérdésekkel kapcsolatos szakmai párbeszédet és edukációt, mint amilyen a márkabiztonság vagy a hirdetési csalás. Azokon a piacokon, ahol vannak széles körben használt nemzeti minőségi ajánlások, a médiavásárlók nagyobb valószínűséggel lesznek tisztában e kihívások létezésével és fontosságával.

A médiavásárlók a mostani kutatás szerint a hirdetések láthatóságát és a brand safety-t tartják a legnagyobb kihívásnak. E témákkal kapcsolatban 89, illetve 79% fejezte ki aggodalmát. Emellett három olyan területet jelöltek meg, ahol fontos lenne mihamarabb közös sztenderdeket kialakítani. Ezek pedig a CTV (connected TV), az audio és a DOOH (digitális out-of-home).

A kutatási eredmények megtekinthetők itt.