Ősztől fizetős streaming-csomagot indíthat a YouTube

Megosztás

Az egyre nagyobb versenyt diktáló amerikai piac arra készteti a streaming szolgáltatókat, hogy újabb és újabb utakat keressenek az előfizetők megtalálására. Erre a globális felhasználószám növekedésre és sokszínűségre alapozva javasol partnerséget a YouTube is a nagy streaming cégek számára. Kiszivárgó hírek szerint ugyanis az Alphabet Inc. továbbfejleszti a Streaming Video Marketplace terveit a YouTube-on, és egy közös platform elindítását tervezi streaming videoszolgáltatások számáraírja a Wall Street Journal a cég belső forrásai hivatkozva.

A legfrissebb értesülések szerint a vállalat ismét tárgyalni kezdett a szórakoztatóipari cégekkel a platformon való részvételről, amelyet a belső kommunikációjukban csak “csatornaboltként” emlegetnek. Az új platform előkészítése 18 hónapja zajlik, és a cég reményei szerint már idén ősszel elérhető lesz.

A Google adatai szerint a YouTube-nak havonta több mint kétmilliárd bejelentkezett felhasználója van, és jelenleg havi 64,99 dollárért (~26 ezer forintért) biztosítja előfizetőinek a YouTube TV-n keresztül több mint 80 tévécsatorna streamelését, akik plusz pénzért pl. az HBO Max vagy a Starz csatornáit is nézhetik. Az új online store azonban azt is lehetővé tenné a fogyasztók számára, hogy a YouTube alkalmazáson belül a különböző streaming szolgáltatók között szabadon, a la carte választhassanak.

Ezzel a lépéssel a YouTube olyan társaságok mellé csatlakozhat be, mint pl. az Amazon Inc. és az Apple Inc., amelyek egyébként már rendelkeznek saját központtal a streaming videós tartalmak értékesítésére. Ezek a technológiai óriáscégek a már elérhető alkalmazások széles választékával igyekeznek úgy pozicionálni magukat, hogy biztosítsák ügyfeleiknek a hozzáférést az összes kedvenc filmjükhöz és műsoraikhoz. A különböző streaming szolgáltatások közös platformra költöztetése azonban azt is jelentené a vállalatoknak, hogy egyrészt potenciálisan kisebb bevétellel tervezhetnének a jövőben, másrészt felhasználóik értékes adatai felett is szűkülne az ellenőrzési lehetőségük.

A streaming videószolgáltatók az Egyesült Államokon belül már így is küzdenek az erős versennyel és az egyre lassuló növekedéssel, ezért a vállalatok számos új marketing- és terjesztési stratégiát vizsgálnak meg, hogyan tudnák növelni előfizetőik számát. Nagy kérdés tehát, hogyan reagál majd a piac a YouTube terveire, mindenesetre már több, nagyobb streaming partnerrel is tárgyalnak az előfizetésekből származó bevétel megosztása kapcsán.

Szintén belső forrásokra hivatkozva írja a WSJ, hogy az NBC Universal ernyője alá tartozó Peacock streaming szolgáltató is egyeztet már potenciális partnerekkel arról, hogyan tudják becsatornázni szolgáltatásukat a YouTube új platformjába, de egyelőre ezt az információt a Peacock még nem erősítette meg. Mindeközben a világ egyik legnagyobb kiskereskedelmi üzletlánca, a Walmart is fontolgatja, hogy streaming szolgáltatásokkal bővíti az eddig főleg ingyenes házhozszállítást, üzemanyagár-kedvezményt és féléves Spotify-előfizetést tartalmazó tagsági programját.

És bár még sok a kérdés, talán a találgatás is, ennek ellenére “már több streaming szolgáltató is hajlandó az együttműködésre, egyrészt a jobb felhasználói élmény biztosítása miatt, másrészt azért, mert így kisebb a valószínűsége annak, hogy az emberek lemondják az előfizetéseket. Az egyszerűség mindig nagyszerű dolog a fogyasztó számára” – idézi a lap Jeffrey Hirscht, annak a Starz nevű amerikai televíziós vállalatnak az elnökét és vezérigazgatóját, amely június óta a latin-amerikai térségben már közös streaming előfizetői csomagban kínálja a Walt Disney Co. és a francia Canal+ szolgáltatásait is.

Nyitókép: Gerd Altmann / Pixabay