🥇A marketingesek gyöngybetűi is olvashatók az Árukereső.hu karácsonyi reklámjában

Megosztás

Február 8-án a Video 2024 IAB Cafén, az Irányi Palota báltermében vehették át díjaikat a Digitális videó Munkacsoport által meghirdetett Év videós hirdetése 2023 verseny legjobb alkotásaival nevezők. A díjazottakat a videós kreatívok készítésének hátteréről, kihívásairól és a reklámok utóéletéről kérdeztük. Elsőként a zsűri által legjobbnak értékelt, “Válassz szívből, válassz tökéletesen!” karácsonyi reklámról olvashattok, amellyel az Árukereső.hu csapata nevezett.

Kampány neve: Válassz szívből, válassz tökéletesen!
Hirdető: Árukereső.hu
Médiavásárló: Mindshare, Digitalway
Alkotók:
Az elképzelés fő megálmodója a csehországi Planetary ügynökség:
Kreatív igazgató: Leonard Savage
Művészeti vezető, rendező: Jiří Horut
Művészeti vezető: André Lavrador
Szövegíró: Jindřich Jinoch
Magyar oldalon a lokalizációért elsősorban az Árukereső.hu brand marketing csapata felelt, emellett a kampánystratégia kialakításán a Heureka Group teljes brand marketing csapata közösen dolgozott.

Kampány célcsoportja: 18-54 éves, nagyvárosi emberek
Kampány üzenete: Az Árukereső.hu segít, hogy a választás ne csak tökéletes, de szívből jövő is legyen!
Kampány célja: Az ajandek.arukereso.hu aloldal forgalmának növelése az előző év ugyanezen időszakhoz viszonyítva legalább 50 százalékkal.


Mi volt a legfontosabb megrendelői kérés, kikötés, szempont a videós kreatívhoz ?
Mivel a karácsonyi reklámunk egy több szpotból álló kampány egyik eleme, ezért fontos volt, hogy arculatilag és üzenet szempontjából is beilleszkedjen a fő koncepciónkba. Az októberi arculatváltásunk nemcsak külsőleg tett minket letisztultabbá, de a fő üzenetünk is jobban kidomborodik: segítünk az internetes vásárlás során, hogy a milliónyi ajánlat és lehetőség közül a felhasználó könnyedén megtalálhassa a számára legjobbat. A koncepció három fő pillére, hogy a kedvező árak, a nagy választék és a hiteles értékelések segítségével megszüntessük a „bőség zavara” miatt érzett valós frusztrációt és az online vásárlás egy kellemes, egyszerű folyamat legyen, melynek végén biztosabbak lehetünk abban, hogy tökéletesen választottunk. Ennek az üzenetnek a rövid megfogalmazása volt új szlogenünk, a „Válassz tökéletesen!”

A másik szempont természetesen az volt, hogy ezt a koncepciót megőrizve megérintsük az embereket, hassunk az érzelmekre. A folyamatos rohanás, a vásárlási láz és készülődés miatt könnyedén terelődik el a figyelmünk a karácsony igazi lényegéről. Az Árukereső.hu, valamint a Heureka Group célja pedig az, hogy emlékeztesse erre a vásárlókat. A shopping, a böngészés és az ár-összehasonlítás közepette sosem szabad elfelejteni, hogy miért is tesszük mindezt: hogy örömöt okozzunk másoknak. Pont ezért fontos, hogy a választás igazán szívből jövő legyen.

Nagy Bence B2C marketing manager és Kinczel Mónika B2B marketing manager (Árukereső.hu)

Mi volt a legnagyobb kihívás a készítésekor?
Mivel a reklámanyagot Csehországból kaptuk, így számunkra a legnagyobb kihívás, ahogy sok más kampánynál, a lokalizálás volt.
Mindig érdekes folyamat megtalálni azokat a szinkronhangokat és úgy megválogatni a képi elemeket, hogy azzal kilenc országon át ugyanazt a fő üzenetet kommunikáljuk és ne vesszen el a lényeg.

A videó fogadtatása kapcsán volt olyan visszajelzés, amelyre nem számítottatok?
Büszkén mondhatjuk, hogy ez a reklám mindenkiből a legpozitívabb érzelmeket váltotta ki. A social media felületeinken például többen is azt írták, ez lett a kedvenc reklámjuk 2023 karácsonyán.

A kép bal oldalán Lunczner Ádám (Mindshare, a Digitális videó Munkacsoport tagja), középen Nagy Bence (Árukereső.hu, B2C Marketing Manager), jobb oldalon a munkacsoport vezetője: Erdélyi Eszter (Atmedia)

Érdekesség / behind the scenes:
A videóban látható a kisfiú kézzel írott levele a Jézuskához, ami eredetileg cseh nyelven készült el. Idő szűke miatt azonban ahhoz, hogy ez minden ország saját anyanyelvén legyen megírva, a kollégáknak kellett újra megtanulni gyöngybetűkkel írni. Ezen nagyon jókat nevettünk, hiszen sok érdekes emléket idézett fel, ráadásul számunkra még inkább személyes üggyé tette a reklámanyagot.

Az Árukereső.hu csapatának innen is gratulálunk az első helyezésükhöz!

Fotók: Polyák Attila

Kapcsolódó:

 

A díjátadót és a Video 2024 IAB Cafét támogatta:

A rendezvényhez a helyszínt biztosította: