Társadalmi célú reklámokról készít kutatást az MRSZ és a Sharity Impact

Megosztás

A Call to Action projekt különböző aktivitásokon – többek között felmérésen és pályázaton – keresztül igyekszik majd bemutatni a társadalmi célú reklámozás (TCR) legjobb gyakorlatait és a reklámok társadalomra gyakorolt jótékony hatását.

A Magyar Reklámszövetség és a Sharity Impact által indított projekt első lépésként egy online felmérést indít útjára, amelyben a legnagyobb hirdetők reklámszakmai vezetőit és az ügynökségek, médiavállalatok döntéshozóit kérdezik a társadalmi célú reklámokkal kapcsolatban.  A Scores Group kutatóintézet segítségével összegzett és elemzett kutatással egy olyan pillanatfelvételt tudnak majd készíteni, amely rávilágíthat a kommunikációs aktivitások és reklámok jelenleg érzékelhető szemléletformáló hatásának hatékonyságára, de rámutathat a hiányosságokra is. A munka során több nagy hirdetővel mélyinterjú is készül.

„A Reklámszövetség ügyvezetősége egyértelműen úgy érzékeli, hogy az egyre tudatosabb (reklám)fogyasztók alapelvárásává vált minden reklámozó felé, hogy a márkák, cégek felelősen viszonyuljanak a körülményekhez (például társadalmi kérdésekhez, klíma ügyekhez stb.). Vagyis egy átfogó, társadalmilag felelős gondolkodásszemlélettel a kommunikációs magatartás ne csupán a cégek társadalmi célú vagy charity aktivitásainak hírverésében mutatkozzon meg, hanem áthassa a kereskedelmi (core tevékenységből fakadó) reklámokat is” – idézi a közlemény Urbán Zsoltot, az MRSZ alelnökét, a Call to Action projekt kezdeményezőjét és vezetőjét, akinek utolsó mondata összecseng azzal a 2016-os MRSZ-kutatással, amely a reklám gazdaságélénkítő hatása mellett olyan további hatásokra is rávilágított, amelyek képesek a társadalom egészét pozitív szemléletváltásra bírni.

A Call to Action projekt első kutatását segítő felmérésében tehát a kommunikációs iparág döntéshozóinak, véleményvezéreinek és a társ-szakmai kommunikációs szervezetek tagjainak véleményére kíváncsiak. Az 5-6 perc alatt kitölhető kérdőív ezen a linken érhető el.

Kitöltési határidő: 2024. április 26. éjfél

A kutatást követően, a projekt második részeként a már megvalósult jó gyakorlatokból egy reklámversenyt indítanak, a kreatív civilek számára pedig pályázatot hirdetnek egy-egy, a társadalmi munkát érintő témában.

A Call to Action kezdeményezés támogatói:

  • Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója
  • Blaskó Nikolett elnök, MAKSZ / az ACG Reklámügynökség tulajdonos-ügyvezetője
  • Baráth Péter, az RTL marketing és kommunikációs igazgatója
  • Dr. Bársony Farkas, Sharity Zrt. társalapító, elnök-vezérigazgató
  • Gulyás János elnök, MRSZ / a Wavemaker Hungary Kft. ügyvezetője
  • Hivatal Péter az MRSZ elnökségi tagja és az ügyvezetőség tanácsadója
  • Kovács András Péter a Yettel marketing igazgatója
  • Kőszegi András, márkatanácsadó, az OnBrands tulajdonosa
  • Mérő Ádám alelnök, MRSZ / Senior Director, Coca-Cola Company Consumer & Shopper Connection
  • Nagy Bálint az IBS marketingtanszékének vezetője
  • Pőcze Balázs, az MRSZ ügyvezetőségi tagja és Mito Creative Zrt. kreatív igazgatója

Nyitókép: Nava.hu 2006. február 4-i adásnapi felvételből