A digitális szelet 31,71 százalékkal továbbra is a legnagyobb.
A digitális szegmensről már korábban közöltük a főbb számokat. Eszerint ismét kétszámjegyű növekedést ért el az online, amely így 2017-ben 79,3 milliárd forintot tett ki. A további részleteket itt olvashatod el, ha pedig IAB tagcégnél dolgozol, keresd Máth Andrást a részletes prezentációkért.
A reklámpiac azonban nem kizárólag digitálisból áll:), így ez a poszt a teljes reklámköltéssel foglalkozik. A legfontosabb tények:
- Tavaly 240,98 milliárd forint volt a Reklámtorta mérete.
- A digitális őrzi vezető helyét, de 16%-os bővülése csak a második legnagyobb növekedési ütem volt, ugyanis a sajtóköltés több mint 18%-kal nőtt.
- Nem volt olyan médiatípus, amely csökkenést szenvedett volna el.
- Az állam szerepe tovább erősödött: 2016-hoz képest 34 százalékkal nőtt az állami költés.
- A globális szereplők viszik a digitális piac 53 százalékát.
- A reklámköltés 11,52%-kal emelkedett, viszont a költés így is elmarad a válság előtti szinttől a GDP-hez mért arányát tekintve (2008: 0,9%, 2015: 0,6%)
A teljes prezentáció elérhető itt: MRSZ_Reklamtorta_2017_18.02.28