Megjelent az Effie hazai rangsora

Megosztás

Az Effie reklámhatékonysági verseny magyarországi szervezői az Evolution konferencián jelentették be az Effie Index Hungary bevezetését. Ez a toplista a hazai versenyen díjazott megbízókat és ügynökségeket rangsorolja elért eredményeik, összesített teljesítményük alapján. Az Effie Index Hungary-t innentől minden évben kiadják a díjátadó gála alkalmával.

A pontszámítás alapja a nemzetközi standardnak tekintett Effie Index értékelési rendszere. Ennek eredménytáblázatában nemcsak a Platina, Arany, Ezüst és Bronz díjasok kapnak pontot, hanem elismerik a Finalist, azaz a döntőbe jutott nevezéseket is.

A reklámhatékonysági díjat nemzetközileg 1968 óta osztják ki, ma már több mint 50 országban rendezik meg a versenyt. Magyarország 2002-ben csatlakozott az Effie-hez, itthon a Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozata és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) közösen szervezi a megmérettetést.

A tavalyi, 17. magyarországi Effie-díjátadóján 4 Arany, 7 Ezüst és 7 Bronz Effie- t és 23 Finalist elismerést kaptak a magyarországi marketingaktivitások. A végső pontszámba a
kihívásra, az ötletre és a megvalósításra adott pontok egyaránt 23,3%-os súllyal, míg az eredmény bemutatására adott pontok 30%-os súllyal számítottak bele.

A megbízói toplista első három helyezettje Coca-Cola Magyarország, a Heineken Hungária és a Decathlon. Az ügynökségi lista dobogósai az ACG, az Uniomédia és az OMD. A Effie Index Hungary 2018 teljes megbízói rangsora itt,  ügynökségi rangsora pedig itt érhető el.