Az IAB Hungary 2016. január 14-én évértékelő taggyűlésén elfogadta az elnökség beszámolóját az elmúlt három éves ciklusról, és megválasztotta új tisztségviselőit.
Az IAB Hungary alapítása óta a szervezet élén álló Novák Péter nem indult újra az elnöki posztért. A gyűlésen jelen lévő ötven tagcég képviselői egyhangú szavazással Barnóth Zoltánt (GroupM) választották az IAB Hungary új elnökévé. Novák Péter az új elnökségben elnökségi tagként folytatja tevékenységét.
Az új IAB Hungary Elnökség
Az IAB Hungary elnökségében a médiaoldal négy reprezentánsa, Brindza Gábor (Madhouse), Kardos Gábor (Magyar Jeti), Novák Péter (Hasznaltauto.hu) és Ziegler Gábor (CEMP SH), kapott helyet. A médiaügynökséget három elnökségi tag képviseli: Ihász Ingrid (MEC), Nagy Tamás (PHD Hungary) és Turóczi András (Dentsu Aegis Network). A hirdető-szolgáltató szektorból Juhász Péter Tibor (Magyar Telekom) és Szutor Ferenc (Adverticum) kaptak bizalmat a tagságtól.
Novák Péter leköszönő elnök 2008-as alakulásától állt az IAB Hungary élén, azt megelőzően a szervezet elődjének, a Magyar Reklámszövetség Internet Tagozatának alapító vezetője volt. Péter összefoglalójában kiemelte az elmúlt nyolc év fontosabb mérföldköveit, a digitális hirdetési szabványok és útmutatók megalkotását, a szakmai oktatási programok, elsősorban a Digitális Mesterkurzus megszervezését, az IAB Adex reklámköltési jelentések rendszeres publikálást és a szakmai fórumok (IAB Hirdetői Klub, IAB Médiaszekció, tematikus munkacsoportok) létrejöttét.
Barnóth Zoltán megköszönte a tagok bizalmát, valamint a leköszönő tisztségviselők eddigi munkáját és az elért eredményeket. Elmondta, hogy szeretné megtartani az IAB Hungary lendületét, számítva az új elnökség és a tagság további aktív munkájára.
„Aktív nemzetközi kapcsolatok, tapasztalatcsere, többszintű oktatási rendszer, nyitott párbeszédek a reklámpiaci fejlesztések kapcsán, valamint a szolgáltatói szervezet erősítése a következő három év cselekvési programja. Új irányként szeretnénk még elősegíteni a szakma munkaerő utánpótlását és áramlását konkrét eszközökkel, szolgáltatásokkal. Az eddigi értékekre építve egy dinamikusabb, hatékonyabb és hasznosabb szervezetet vízionálunk.” – nyilatkozta az IAB Hungary új elnöke.
IAB Hungary Program 2016-2018
A három szakember, Barnóth Zoltán, Kardos Gábor és Ziegler Gábor, akik korábban hajlottak az elnökjelölti megmérettetésre, az egységes, hatékony fellépés és jövőbeli munka érdekében együtt készítették el a programjavaslatot a következő ciklusra. A kollektív vezetői szerepvállalás formalizálására a ‘trojka’ javaslata az elnöki poszt mellé két alelnöki pozíció létrehozása volt.
A program fő üzenete, hogy az IAB Hungary fejlesztése a szakértői szervezet felől egyre határozottabban szolgáltatói irányba történjen.
Szervezeti szempontból az új vezetőség szándéka, hogy az eddiginál sokkal aktívabb tagsági bevonódást érjen el, illetve az IAB Hungary ügyvezetője mellett a társadalmi munkában végzett szakmai szervezeti tevékenységet, munkaterheket és felelősséget hatékonyan ossza meg az elnök, az alelnökök, az elnökségi tagok és a munkacsoportok vezetői között.
Az új program a legfontosabb tevékenységi körök között első helyre az oktatást teszi. Emellett a nemzetközi kapcsolatok és tapasztalatcsere, a szakmai munkaerő-utánpótlás és a digitális reklámpiaci eszközök fejlesztése kerültek fókuszba. A program a szakmai munkacsoportok és fórumok minden eddiginél rendszeresebb és hatékonyabb működtetését előlegezi meg.
Sok sikert kívánunk az új elnöknek és tisztségviselőknek az elkövetkező három évben!