Szuperhősképző vagy sztahanovisták egy gittegyletben?

Megosztás

Az IAB új pályázatokat írt ki 7 munkacsoport vezetői posztjára.

Az IAB Hungary működését végigkíséri a különböző munkacsoportok tevékenysége. Munkájukat többnyire komoly teljesítmények, piacfejlesztő folyamatok, néha viszont a várakozástól elmaradó aktivitás és eredmények jellemezték az elmúlt években, tipikusan pár nagyon aktív taggal és passzív többséggel.  Ziegler Gábor, a CEMP SH vezetője, az IAB alelnöke osztja meg gondolatait a munkacsoportokról, illetve a vezetésükkel kapcsolatos lehetőségekről és kihívásokról.

Screen Shot 2016-05-31 at 10.10.43

Ahogy Barnóth Zoltán az év eleji taggyűlésen programja – Kardos Gáborral és velem közös programunk – meghirdetésekor elmondta, ebben a rendszerben rengeteg tartalékot láttunk. Az volt a szándékunk, hogy a korábbinál sokkal aktívabb tagsági bevonódást érjünk el, illetve az IAB Hungary ügyvezetője mellett az egyéni elkötelezettséggel végzett szakmai szervezeti tevékenységet és felelősséget hatékonyan osszuk meg az Elnökség és a munkacsoportok vezetői, tagjai között. Ennek az elképzelésnek a mentén jutott el az IAB májusban a munkacsoport-vezetői pályázatok kiírásáig. A munkacsoport-vezetői pozíciókra konkrét pályázatokkal, munkatervvel lehet jelentkezni, a csoportok jellemzően a korábbinál szűkebb, a feladat elvégzésének megfelelő létszámmal jönnek létre.

Ez persze mind OK, de pontosan miért is érdemes ezekre a kiírásokra jelentkezni? Nem tűnik ez ingyenmunkának a mindenkori Elnök dicsőségére?

Szerintem nem erről van szó. A munkacsoportok vezető és tagjai számára ez egy ingyenes, high-end szakmai képzés egy olyan területen, amit jellemzően máshol nem tudnak megkapni. Az IAB munkacsoportjaiban a téma legjobb hazai szakembereivel lehet együtt dolgozni, velük gondolatokat cserélni, irányokat meghatározni és fejleszteni adott munkaterv mentén. Ezek a szakemberek eltérő háttérrel, tapasztalatokkal és információkkal érkeznek, ezért minden résztvevőnek gyorsan gyarapodnak az ismeretei a tematikákban. Ha szükséges, akkor természetesen az egyéb IAB országok szakembereivel is lehet információt cserélni.

A vállalati vezetők szintén abban érdekeltek, hogy a munkacsoportokban dolgozó kollégáikon keresztül olyan tudást importáljak a saját szervezeteikbe, amit egyébként más módszerekkel csak hosszabb és jóval drágább úton tudnának kiépíteni. A munkacsoport tagoknál így olyan tudás, érték áll elő, amit a későbbiekben forintosítani tudnak saját és vállalatuk érdekében is.

Természetesen ez csak úgy tud működni, ha a tagok aktívan dolgoznak a munkacsoportokban, hiszen eszmecsere, közös munka, végül eredmény csak úgy lesz, ha mindenki vállalja belőle a saját részét. Ez a munkaráfordítás a megszerezhető tudásnak és a piac fejlődésnek az ára.

IAB szempontból pedig projektek valósulnak meg a munkacsoportokban, erősödik a szakma, aminek hatására a piacon több lesz a pénz. Ez szintén előnyös minden érintettnek.

Mindezek miatt arra biztatom a munkatársaimat, hogy jelentkezzenek az IAB munkacsoportokba, vagy azok vezetésére. Ha többé-kevésbé egyetértesz velem, akkor böngészd át a lenti munkacsoport-vezetői kiírásokat, keresd meg melyik területen vagy érdekelt leginkább, és jelentkezz be a terület szponzoránál a pályázatoddal!

Elfogult elnökségi felelősként két klassz területet külön is ajánlok:

  • A Sztenderdizálás munkacsoport a név alapján engem egyáltalán nem vonzana, pedig várhatóan az egyik legérdekesebb munkacsoport lesz, a munkacsoport tagok és vezető szakmai tudása talán a leggyorsabban és széleskörűbben itt tud fejlődni, ilyen szempontból itt nagyok a lehetőségek. Elfogultan látom persze, mindenesetre a kiírások alapján azt gondolom ez lesz a munkacsoportok think tank-je.
  • A Viewability munkacsoportban az a jó, hogy egy nagyon aktuális témával foglalkozik, ahol üzleti és technológiai kihívások egyaránt vannak a piac előtt. A feladat kézzel fogható, időben behatárolt, így az itteni eredmények már rövidtávon is érzékelhető nyomot hagynak a piac működésén, hamar láthatod a munkád eredményeit.

Nézd át az anyagokat, jelentkezz be arra, amelyik érdekel!

További munkacsoport-vezetői pályázatok:

Oktatási munkacsoport, vezetői pályázat (PDF)

Natív munkacsoport, vezetői pályázat (PDF)

Mobil munkacsoport, vezetői pályázat (PDF)

Kutatási munkacsoport, vezetői pályázat (PDF)

Lost&found munkacsoport, vezetői pályázat (PDF)

Programmatic munkacsoport, vezetői pályázat (PDF)

Policy munkacsoport, vezetői pályázat (PDF)

Adex munkacsoport, vezetői pályázat (PDF)

Kérdéseitekkel keressétek Somogyi Endrét ([email protected])!