Nem nőtt döntően a reklámblokkolás szintje a brit piacon

Megosztás

Az IAB UK megbízásából a YouGov végezte a kutatást, amely alapján 2016 óta nem nőtt döntően a reklámblokkolót használók aránya.

A 2020 februári felmérés alapján a felnőtt netezők 23,7 százaléka használ valamilyen reklámblokkoló megoldást az Egyesült Királyságban, ami nem jelentős változás a négy évvel korábbi 22,1 százalékhoz képest. A megugrás inkább a 2015-ös 17,8% és az egy évvel későbbi 22,1% között volt, azóta lassult a növekedés.

Az eredmények alapján a felnőtt netezők 21 százaléka használ reklámblokkolót desktop platformon, míg ez az arány 10% mobil eszközökön. Érdekes adalék, hogy a UKOM adatai alapján a neten eltöltött időnek kevesebb mint ötöde jut a desktop platformra.

Ha a nemeket tekintjük, a férfiak kétszer akkora valószínűséggel használnak reklámblokkolót, mint a nők. Kor szerint pedig a 18-24 évesek a leglelkesebb reklámblokkolók, bár körükben az arány a tavalyi 37 százalékról 29 százalékra csökkent.

Mint az IAB UK felhívja a figyelmet: az, hogy nem nőtt jelentősen a reklámblokkolót használók aránya, jó hír, de ettől még a piaci szereplőknek bőven van teendőjük. A felhasználók egyik fő motivációja a blokkolásra a rossz minőségű hirdetések burjánzása. A szakmai szervezet éppen emiatt vezette be 2017-ben a Gold Standard elnevezésű minősítési rendszert, melynek egyik sarkalatos eleme a felhasználói élmény javítása.