Közelíti az 1 milliárd dolláros álomhatárt az amerikai podcast piac

Megosztás

Az IAB és a PwC negyedik alkalommal összesítette a podcast szegmens bevételeit, és ez alapján úgy látszik, 2020-ban – a koronavírus-válság dacára – 14,7 százalékkal nőhet az amerikai reklámpiac e szelete.

2019-ben a podcast szegmens reklámbevételei 708,1 millió dollárt tettek ki, ami 48%-os bővülést jelent az egy évvel korábbi 479,1 millió dollárhoz képest. A hirdetők kedvenc tartalomtípusát a hírek jelentik, az ilyen podcastekbe áramlik a pénz több mint ötöde (22%). Ezt a humoros tartalmak (17%), valamint a társadalom és kultúra (13%) követik.

Továbbra is a DTC márkák a legjelentősebb podcast hirdetők, ezek adják a költés 22%-át. A DTC-n belül az egészség, wellness, otthon kategóriák márkái a legaktívabb reklámozók. Ha hirdetési formátum oldaláról vizsgáljuk a piacot: a műsorvezetők által felolvasott hirdetések a legjelentősebbek – ezek a teljes bevétel 66%-át adják.

Az idei kilátások annak ellenére sem rosszak, hogy a koronavírus természetesen a podcast piacot sem hagyta érintetlenül. A jelen várakozások szerint a szegmens 2020-ban 14,7 százalékkal bővül, és ebben nagy szerepet játszhat a harmadik és negyedik negyedév visszakapaszkodása.

Az IAB úgy látja, a podcast más hirdetéspiaci szegmensekhez viszonyítva egészen jól bírja a koronavírus miatti nyomást. Ennek több oka van:

  • a műfaj nemcsak tartalmi, hanem hirdetéspiaci szempontból is rugalmas, így viszonylag gyorsan és fájdalommentesen lehet a reklámüzeneteket a helyzethez igazítani, módosítani,
  • a hír fókuszú podcastek eleve a hirdetők kedvencei voltak, és a jelen helyzetben még inkább nő a közönségük,
  • a podcastek hagyományosan legnagyobb hirdetői a DTC és a pénzügyi márkák, amelyek a koronavírus-válság ellenére tartják magukat az amerikai piacon.

A teljes kutatás letölthető itt.