Újrahúzza a Google a keresőt, hogy legfelül listázza a legjobb tartalmakat

Megosztás

A következő hetekben új keresés-frissítéseket vezet be a Google, hogy a felhasználók könnyebben találjanak rá a minőségi tartalmakra. Az új fejlesztés a találati listában hátrébb sorolja majd a rossz minőségű és a nem ember által előállított tartalmakat, vagyis legfőképp azokat gyomlálja ki felülről, amelyeket a keresőmotorokon való előnyös rangsorolás céljából hoztak létre, és amelyeket „SEO-first” tartalomnak neveznek – írja a TechCrunch a Google csütörtöki bejelentése alapján.

Több valódi vélemény és ember által írt tartalom

A Google eddigi tesztjei azt mutatták, hogy a frissítésnek köszönhetően hamarabb lehet majd rátalálni például az oktatással, művészettel, technológiával, szórakozással vagy vásárlással kapcsolatos hiteles, valóban tájékoztató tartalomra.

Mindemellett a keresőóriás folytatja azon tavaly elkezdett frissítés-sorozatát is, amely a vásárlási döntéseket befolyásoló termék- és szolgáltatás-értékeléseket érintik. Ígérete szerint hamarosan már tényleg csak a hasznos, segítő, valódi véleményeken alapuló értékelést mutató találatokra lehet majd bukkanni a lista legelején olvasható a Google blogjában.

TikTok vs. Google Search, Google Maps

A Google lépése nem meglepő azt követően, hogy nyilvánvalóvá vált: felhasználói jelentős részét a TikTok szívja el. Prabhakar Raghavan alelnök, aki a Google Knowledge & Information szervezetét vezeti, néhány hete egy konferencián tartott előadásában beszélt arról a belső kutatásukról, amelyből kiderült, hogy a fiatalok ma már inkább az Instagramon vagy a TikTokon keresnek válaszokat kérdéseikre a Google keresője vagy térképe helyett.

Raghavan szerint a Z-generációnak egészen más kérdéseik és elvárásaik vannak, más a gondolkodásmódjuk a kereséssel kapcsolatban is. Közel 40 százalékuk inkább a TikTokot vagy az Instagramot nyitja meg a Google keresője és térképe helyett, amikor valamilyen éttermet keres, és 55 százalékuk egyből az Amazont kezdi böngészi, ha valamilyen termékre kíváncsi. (A felmérést a 18-24 éves amerikai felhasználók körében végezték.)

A keresőóriás pedig igyekszik is minél több újítást végrehajtani, hogy visszaszerezze legfiatalabb felhasználóit is releváns, értékes találati listájának minél egyszerűbb elérésével. Például azzal, hogy a keresőbe pötyögés helyett a jövőben elég lesz csak a mobiltelefon kamerájával átfésülni egy adott területet ahhoz, hogy a környéken található helyekről információhoz jussunk. A Google ezen törekvése már csak a különböző termékekre, szolgáltatásokra és helyszínekre optimalizált hirdetések kapcsán is szükségszerűnek és elkerülhetetlennek tűnik.

Illusztráció: Alexas_Fotos / Pixabay

Ezek is érdekelhetnek: